LINUX a Win95 - dotaz zacatecnika

Jan Dvorak dvorakj na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 3 15:27:56 CEST 1996

> Vyborne. Ale kdyz se jedna o instalaci Linuxu na nejake male osobni
> masine, typicky s jednim IDE diskem, na kterem je vedle Linuxu
> jeste nejaky jiny OS - ma v tomto pripade nejaky prakticky smysl ten
> prostor vyhrazeny Linuxu dale delit na ruzne partitions - treba
> pro zvyseni odolnosti pri padu disku apod.? Mne osobne pripada,
> ze to takovy vyznam nema, ale naopak je ta prace s tim pak tezkopadnejsi
> (partisny jsou pak male a tezko tak dobre odhadnu, kolik mista kde
> budu potrebovat a tezko se to pak meni).
> (O swap part. nemluvim, tu pokladam za samozrejmost.)

Na notebooku mam krome korenoveho fs a swapu jeste podstrom /home na
zvlastni partition. Tam mam pro me to nejcennejsi veci. Uz jsem to
jednou ocenil, kdyz se mi zasmodrchal /. Musim ale rict, ze vhodne
velikosti jsem nasel az po nejakem case pouzivani a asi na treti
pokus.

Zvlastni /var nemam, ani nic jineho. Rekl bych, ze timhle ma smysl se
zabyvat az od jisteho stupne: kdyz mate aspon desitku uzivatelu, kdyz
vam soubory rostou opravdu divoce a vy je chcete uhlidat, nebo kdyz je
ta masina na siti (pak je rozumne udelat zvlastni /home/ftp).

Kdyz ale mate masinu, ktera bude na siti jen vyjimecne, budete na ni v
Linuxu pracovat vy a vase uzka rodina a treba par kamosu, a verite
svemu disku, tak bych doporucoval udelat jednu velkou partition na
vsechno krome swapu a jednu asi tak ctvrtinovou az tretinovou
pokusnou. Ta se vzdycky hodi, kdyz nic jineho, tak mate kam davat
zalohy, pokud nemate Zip drive, paskovou jednotku, vypalovacku CD nebo
neco takoveho, ani vedlejsi pocitac s dostatkem mista na disku a
rychlym propojenim.

> Petr Herman
Honza Dvorak