Xntpd a kernel

Marek Kubita marek na corpus.cz
Pátek Říjen 4 15:16:50 CEST 1996

On 4 Oct 1996, Zbynek Sotek wrote:

> Ja mam vsechny stroje na jedne LAN a casove je synchronizuji.
> Primarni zdroj je HP s HP-UX a proto jsem nucen uzivat xntpd
> (musim na HP pouzivat pouze HP produkty, takze si tam dat neco
> jineho nemuzu :-( ).

Pokud na Linuxu potrebujete jen klienta, pak je zbytecne rozjizdet k
tomu celou masinerii NTP demona: staci dat si do rc skriptu nebo cronu
neco co jednorazove srovna cas podle HP:

a) v baliku xntp je program ntpdate, ktery dela presne tohle protokolem
   NTP. Daji se mu nastavit urovne debugu, chce-li se Vam resit proc se
   ntp nesynchronizuje.

b) lze si nainstalovat rdate (napr. z Redhatu), to pouziva starsi a
   jednodussi protokol time. Server pro rdate byva vetsinou implementovan
   jako vnitrni funkce inetd - nevim jak je tomu na HP-UXu, podivejte se
   mate-li tam v inetd.conf neco jako

time    stream  tcp     nowait  root    internal
time    dgram   udp     wait    root    internal

   Ten redhatovsky rdate pouziva time pres tcp, lepsi(presnejsi) by byl
   time/udp. Mozna by se nekde dal najit zdrojak, je to opravdu
   jednoduchoucky programek.

#-# Marek Kubita -#- Corpus s.r.o. #-# Praha 10, Sluzeb 4
-#- tel. 42-2-771990, 701719, 701748 #-# fax 704814 -#-#-