Problem s bootovanim

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 17 14:37:02 CEST 1996

> Zdravim,
> 	mam problem nabootovat pocitac a potreboval bych poradit. Mam
> nainstalovanou distribuci Debian 1.1., lilo na MBR, jadro 2.0.22.
> Pri bootovani z harddisku se ale objevi pouze hlaska 'LILO Loading Linux'
> a tim veskera cinnost skonci. Pokud se snazim nabootovat z diskety, kterou
> jsem si udelal (dd if=/zImage of=/dev/fd0), natahne se jadro a drivery,
> ale kdyz se ma primountovat disk, objevi se nasledujici:
>
> ..
> Partition check:
>  hda: hda1 hda2 hda3 hda4
> [...]
Nektere radice (tohle mi obcas dela Adaptec 27xx) obcas (treba pri
nekorektnim padu masiny) pocmaraji superblock disku. Toto je ten pripad.
Staci si nekde jinde udelat vhodnout bootovacku, na ktere bude kernel +
nejaky rozumny maly filesystem obsahujici e2fsck, nabootovat, spustit
e2fsck -b 8193 /dev/sdXY a je to. Prebootovat a system je opet v pohode...

| Jakub Jelinek                              http://sunsite.mff.cuni.cz/~jj |
| Administrator of SunSITE Czech Republic            jj na sunsite.mff.cuni.cz |
| Na Orechovce 7, 162 00 Praha 6, Czech Republic          jj na gnu.ai.mit.edu |
| School & Office: MFF UK, Praha                      Phone: +42 2 21914213 |
| Projects: GNU Midnight Commander        http://stekt.oulu.fi/~jtklehto/mc |
|           SparcLinux               http://www.geog.ubc.ca/sparclinux.html |
|           ALLA                            http://sunsite.mff.cuni.cz/alla |