Distribuce Linuxu - volna

Michal Koc~er kocer na merlin.pap.univie.ac.at
Pondělí Říjen 21 11:58:39 CEST 1996

> Ahoj vsem...
>
> Jednoducha otazka: Kterou volnou distribuci Linuxu povazujete v soucasne dobe
> za nejlepsi.....?

 to je podobne jako, kdyz se zeptate, ktery OS je nejlepsi?

Je MS-WIN** nejlepsi operacni system kdyz ma nejvice uzivatelu?
Je Linux nejlepsi protoze......?
Ne. Na tyhle otazky si musi kazdy odpovedet SAM.
Lze jen konstatovat jista fakta.....

Nejpouzivanejsi distribuce jsou RetHat a Slackware v zavesu za nimi je
Debian. Z komercnich Caldera.

Co je lepsi na to ma kazdy clovek, uzivatel, spravce jiny nazor.
Kazda distribuce ma sva plus a minus. Uvazujete-li o instalaci uplne
noveho systemu zkuste si naistalovat Debian a pak RedHat(ci naopak),
otestujte  a srovnejte sam.
Slackware je tak trosku pozadu, ale ja sam a mnoho jinych ho stale
pouzivaji, ale spise ze setrvacnosti (vime kde co lezi, zname mnohe fikle,
jsme v Slacku doma). Mnoho Slackwaristu za posledni rok preslo, zbehlo,
k RetHatu ci Debianu.
Rozhodne se RedHat ci Debian lepe udrzuji, upgraduji, zaplatuji, nez
Slackware. Ve formatu RPM a DEB existuje velike mnozstvi baliku vseho
druhu. V RPM tusim dokonce podpora cestiny od Jeni Kasprzaka. RPM i DEB
lze  s uspechem pouzivat i treba ve Slackwaru ci jine distribuci......

Co tedy zvolit? Zvolte si co chcete. Z linuxu LINUX nedela jen distribuce,
ale jadro a predevsim administrator systemu.
Perlicka:Na dotaznik o linuxu mi jeden clovek odpovedel, ze ve skole
pouziva dokonce linux(v sirokem smyslu slova), ktery si jejich spravce
lepil dohromady sam....ovsem tuto cestu nikomu nedoporucuji ;)

Cili. Sednete k FTP, hodte si kostkou, a instalujte stahujte, srovnavejte.

			Michal Kocer