Distribuce Linuxu - volna

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pondělí Říjen 21 21:15:53 CEST 1996

Michal Koc~er wrote:

>  to je podobne jako, kdyz se zeptate, ktery OS je nejlepsi?
>
> Je MS-WIN** nejlepsi operacni system kdyz ma nejvice uzivatelu?

Samozrejme 8-)))

> Je Linux nejlepsi protoze......?
> Ne. Na tyhle otazky si musi kazdy odpovedet SAM.
> Lze jen konstatovat jista fakta.....

> Nejpouzivanejsi distribuce jsou RetHat a Slackware v zavesu za nimi je
> Debian. Z komercnich Caldera.

BTW:Zda se,ze Caldera prave zaregistrovala  kernel 2.0.x :)) viz.
http://www.caldera.com

Me pripominky k RedHatu:

vyuzivaje Slackware rozhodl jsem se s tim neco udelat a preinstalovat
pocitac necim "lepsim".
Volba padla na RH 4.0

Instalce probehla celkem pekne az na to,ze na HDD na kterem predtim ani
potom nic nenaslo chyby
se obcas zjevovala jakasi hlaska kernelu (?) upozornujici me,ze nekterym
castem ext2 neni dobre a ze bych mel spustit
neco co se tomu podiva na zoubek.No dobre - muze se stat .taky se muze
stat ba asi se stalo,ze jsem zadal nektere udaje v konfiguraci site
spatne a pri startu mi route tvrdilo neco o spatnych parametrech a jen
tak mezi bootovanim kernelu a strtem sendmailu mi radilo jak ze je
syntaxe.

No nic neni nic snasiho nez to opravit ,ale slackwarista IMHO nema moc
jednoduchou orientaci v redHatu.Vsechny scripty jsou jaksi jine a
jinde.No koneckoncu proc ne ? aspon se neco zase dozvim 8-)

V tomhle bode jsem se se presvecil aspon co se mi nainstalovalo a co
ne.V Slackware se to pta na vse a soucasne Vam to rekne,
ze bod nazvem xxx je ukryta distribuce yyyy,ktera se pouziiva k zzz.Jak
tyto informace ziskat pri instalaci RedHatu ?

No neva.Bodik posledni - X-Window.Nevim proc,ale nejak mi to tam vzdy
nacpalo vsechny X-Servery a ne jen ten,ktery bych si pral ( S3 ).Inu MB
k MB ...
Jelikoz jsem si pri instalci vsim,ze jako wm muzu pouzivat fvwm95 -
nechal jsem si ho nainstalovat a tesil se jak
to vsechno bude pekne.Ale chyba.Nechapu proc ,ale fvwm95 je standarne
nainsatlovano nejak  divne.Zeby parodie na fvwm95 nebo proste nekdo
preved .fvwmrc do fvwm95rc2.Takze tovse vypda spis  jako desny
vtip.Osobne bych pri tomto prvnim seznameni
s FVWM95 ho povazoval i za posledni.Zaroven pri startu X-Serveru se
strtuje i neco jineho.nic proti,ale viditelne to  zdrzuje
i na P166 !!!!!!!!!!! ( sice "metamorfozy" kurzoru mysi nez vse nabehne
jsou zajimave,ale ...)

No nic - rikam si.A vytvoril jsem novy $HOME/.fvwm95rc2 ,ale chyba !
FVWM95 na nej vubec nereagovalo !
Po dlouhem laborovani a zjisteni,ze rozmisteni instalace fvwm95 je
a,generatorem nahodnych cisel
b,pomstou autora instalcniho programu ,ale kazdopadne jine nez kam se
FVWM95 normalne instaluje,kdyz si ho sami prelozite a nainstalujete (
treba prave na slackware).Takze postupnym laborovanim jsem postupne
dosahl techto stavu pri volani startx:

1,partodie na FVWM95 by RedHat
2,spustil se FVWM95,ale pokud jsem nektere okno killnul ( tj. ne Close )
- nezavrelo se a naopak X-Server prestal reagovat na mys.

3,vse vypada a funguje jak ma,ale pokud nejaka polozka ( treba v START)
je nesmyslna ( nebo prgram proste nexistuje)
 pri jejim vyprani X-Server opakovane neraguje na mys a nasleduje
CTRL+ALT+BACK

tady jsem to vzdal,prejel cely RedHat fdiskem ,chvili si pohraval s
myslenkou opetovne instalace Slackware
a pak se dal do nove instalace RedHatu.Jedina zmena byla v tom,ze jsem
si pri konfiguraci site daval vic pozor na prsty
( diky cemuz do i fungovalo :-))) napoprve ) a  pri vyberu toho co
instalovat a co ne jsem vse nezname neinstaloval.
Vysledkem bylo hlaseni,ze nektere vyzadovane baliky nejsou vyzadovane
mou malickosti :))) a fungujici sit.
X-Server startoval kupodivu pekne,ale tentokrat bez jakehokoli WM
:))).Kdyz jsem pak to xinitrc napsal,ze jako fvwm95-2
-kupodivu vse zacalo fungovat tak jak by si clovek prectavoval a fvwm95
vypadalo a i fungovalo jako fvwm95 a ne
jako krizenec desiti jinych WM nebo oblibene konfigurace autora tohoto
instalcniho programu.

A to jsem jeste nemluvil na tema barevny ls na konzole a klavesy v
X-Window ( DEL & Spol )

BTW: A neni color_xterm jako color-xterm :-)

Kupodivu se ext2 pri druhe instalci tesila a dodnes tesi naprostemu
zdravi.

> Co je lepsi na to ma kazdy clovek, uzivatel, spravce jiny nazor.
> Kazda distribuce ma sva plus a minus. Uvazujete-li o instalaci uplne
> noveho systemu zkuste si naistalovat Debian a pak RedHat(ci naopak),
> otestujte  a srovnejte sam.
> Slackware je tak trosku pozadu, ale ja sam a mnoho jinych ho stale

Je pozadu :-(

> pouzivaji, ale spise ze setrvacnosti (vime kde co lezi, zname mnohe fikle,
> jsme v Slacku doma). Mnoho Slackwaristu za posledni rok preslo, zbehlo,
> k RetHatu ci Debianu.

Jeste,ze mam dst vlasu mam tedy co skubat :)))

> [...]
> Slackware. Ve formatu RPM a DEB existuje velike mnozstvi baliku vseho
> druhu. V RPM tusim dokonce podpora cestiny od Jeni Kasprzaka. RPM i DEB
> lze  s uspechem pouzivat i treba ve Slackwaru ci jine distribuci......

> Co tedy zvolit? Zvolte si co chcete. Z linuxu LINUX nedela jen distribuce,
> ale jadro a predevsim administrator systemu.
> Perlicka:Na dotaznik o linuxu mi jeden clovek odpovedel, ze ve skole
> pouziva dokonce linux(v sirokem smyslu slova), ktery si jejich spravce
> lepil dohromady sam....ovsem tuto cestu nikomu nedoporucuji ;)

Ja jsem dohromady slepil Slackware+Calderu.
Vysledkem bylo,ze na disku byl neprectavitelny bordel a Linuxu se nejak
zaracne snizila vykonost ci co.
Par oken netscape a hrabal jak o zivot.Ja vim .Netscape je pekne
bestialni SW,ale na RedHatu
to uz nedela a na puvodni Instalci Slackware taky ne. :-)

> Cili. Sednete k FTP, hodte si kostkou, a instalujte stahujte, srovnavejte.

Moc narocne na cas :-))

>                         Michal Kocer

S pozdravem

   Petr Snajdr