Motif (Was: Re: [Q] Srovnani prodavanych CD)

Marek Pecka pec na s212a730.nri.cz
Pondělí Říjen 21 18:40:57 CEST 1996

In article <Pine.LNX.3.94.961019181907.214D-100000 na hnipak.sh.cvut.cz>, Ales Pour <root na hnipak.sh.cvut.cz> says:

>Jasne ze nejde o slovicka. Nektery lidi si proste mysli, ze si vetsina
>tech, co pisou aplikace pod vsechny mozna okna mysli, ze je mnohem
>vyhodnejsi|pohodlnejsi|atd pouzivat OO toolkit; ja sem jeden z nich(tj.
>myslim si ze vetsina si mysli ze...:) a tak jsem jen poukazal na tenhle
>rys 'standardu' pro Xokna, aby ten, kdo treba zacina, vedel jednu, podle
>me dulezitou vec.

Prominte, panove, ze se Vam pletu do diskuse, ale myslim, ze se tu trochu
zapomina na jednu podstatnou vec : na vetsine UNIXovych masin se z Motifu
skutecne stal standard ( RISCove stanice HP, SGI, IBM, DEC ) a nyni to asi
bude pokracovat s CDE.

Ja osobne tu mam za posledni 3 roky hromadu vlastnich programu pro Motif,
ktere behaji k plne spokojenosti pod HP-UXem na HP Apollo 730 a podobnych
strojich. Ten Motif je tam proto, ze nikoho z lidi, kteri ty programy
pouzivaji ( a pritom v zivote nevideli menu z Atheny nebo OpenLooku )
nemusim moc dlouho ucit, jak s temi programy zachazet. A navic ty Motifove
widgety opravdu umi spoustu veci, ktere se jinde nenajdou a programovat
je "rucne" by dalo spoustu prace.

Souhlasim, ze ty knihovny jsou udelane neuveritelne neefektivne a autorum
evidentne nezalezelo na velikosti obsazene pameti nebo zahlceni CPU. Neni
to prave vhodne pro AT-386 s 8MB pameti. Presto mne mrzi, ze tu potvoru
zatim nemam doma na svem Linuxu - zkusil jsem jeden ze svych programu
prepsat pro Athenu a dalo to neuveritelne moc prace a stejne to porad
jeste nevypada tak elegantne, jako s tim Motifem.

Mimochodem, nevite o nekom, kdo levne prodava samotne vyvojove prostredi
pro Motif 1.3 nebo 2.0 ( knihovny a "include" fajly bez mwm a jinych
programu ) pro Linux ?

                                                  Marek Pecka, UJV Rez