instalace RH na NTB

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Čtvrtek Říjen 24 12:48:17 CEST 1996

Pavel JANIK ml. wrote:

> Vazeni kolegove,
>
> rozhodl jsem se Vam napsat o 'sve' instalaci Redhat 4.0 .
>
> Ze zacatku se mi moc nelibil zpusob jakym RedHati zmenili boot mechanismus
> (zvlaste to, ze kdyz se zmeni runlevel, tak init proste vleze do adresare
> /etc/rc.d/rc${runlevel}.d/ a spusti tam vsechny soubory, ktere zacinaji
> velkym pismenem S), ale ted se mi to uz zacina libit - kdyz chci zrusit
> napr. sendmail smazu link /etc/rc.d/rc.3/S80sendmail (MIMOCHODEM to jsem
> musel udelat jako prvni vec, protoze jinak bych se nedostal ani k promptu.

FYI, dost off-topic:
Podobny zpusob initu se pouziva i na IRIXu. V /etc/init.d jsou umisteny
skripty zodpovedne za start a stop ruznych casti systemu.
V /etc/rc2.d apod jsou potom linky na tyhle skripty. Jejich jmena
maji strukturu S[0-9]+[^0-9].* nebo totez s K na zacatku. Cislo oznacuje
poradi jejich spousteni. S-skripty se obvykle spoustej s parametrem
'start', K-skripty s parametrem 'stop'. Obvykle je S i K verze link
na jeden skript, ktery podle tohoto parametru rozhodne, zda ma udelat
jedno ci druhe.

Dobra vec je, ze pokud chcete pri startu neco vynechat, nemusite mazat
zadne linky. Staci zadat chkconfig <subsys> off, a pokud to dany skript
podporuje, tak se subsystem uz priste nenastartuje. A samozrejme to
muzete podobne zapnout. Takze ten skript vypada nejak takhle:

/etc/init.d/netsite2.local:

#!/bin/sh
#Tag 0x00000f00
#
# $Revision: 1.4 $
#
IS_ON=/sbin/chkconfig

if $IS_ON verbose; then
    ECHO=echo
else            # For a quiet startup and shutdown
    ECHO=:
fi

SROOT=/usr/ns-home/httpd-8080

case "$1" in