Kde je socket library ?

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Neděle Říjen 27 00:07:04 CEST 1996

Petr Skoda writes:
> ale pri kompilaci TCL-DP3.5b1 jsem nerazil na problem specificky Linuxovy
> kde je knihovna pro socketovou komunikaci ?
> V Makefile se snazi linkovat knihovnu libnsl popr je doporuceno pro
> Solaris popuzit libsocket. Ani jednu nemohu nikde v Linuxu najit (ani
> RH4.0, ani SW2-3 je neobsahuji.

Mam pocit ze libnsl a libsocket sus skor zalezitost SYSV, a v linuxe
su tie funkcie v libc. Mate nejake chybajuce symboly pri kompilacii, alebo
iba nevie najst libnsl ?  Moj odhad je ze libnsl je v Makefile ako
priklad pre solaris apod .. takze by to mohlo snad ist aj bez toho.

> Navic kdyz se Makefile odkazuje v LIBRARIES na libtcl.a a ja mam v
> /usr/lib jen libtcl.so   - muzu to jednoduse zamenit - nebude to chtit
> nejake dalsi konfigurace pres ld atd.

S tcl som sice na linuxe nerobil, ale letmy pohlad na symboly z tych
kniznic hovori ze by mali byt ekvivalentne (mozno by to chcelo -rdynamic
pre dynamicke linkovanie .. )

> A uplne hloupa otazka - daji se vypsat obsahy *.so knihoven analogicky k
> ar tv pro *.a knihovny  - tedy ktere moduly obsahuji ?

Vypis .so (ale aj .sa a .a) sa da pouzit prikaz nm (teda vypisuje nie len
object moduly, ale aj symboly v nich). Inak ale .so by mal byt
zdielany equivalent .o a .sa ekv .a  takze v tom .so je iba jeden modul.

				pk
--
kundrat na hron.fei.tuke.sk            kundrat na napri.sk          kundrat na pobox.com
Peter KUNDRAT       http://hron.fei.tuke.sk/~pk/eeagle.html       eeagle on irc