Zrcadleni disku

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 28 19:12:17 CET 1996

> Zdravim,
>
> mel jsem cely linux na 1 disku WD2.6Gb a potreboval jsem ho prenest na novy
> disk IBM3.6Gb. Novy disk jsem rozdelil stejne jak ten stary (1+1swap)
> a pripojil. Pak pomoci tar cv | tar xv  jsem prenesl vsechny adresare.
>
> Problemy:
> 1) po 'df' nesouhlasily velikosti obsazenych partition. Po prozkoumani
> jsem zjistil, ze i prikaz 'du' hlasi rozdilne velikosti, avsak pouze
> s prepinacem '-k'. Pri pouziti '-b' tj. v bytech jiz udava shodnou velikost.
> [...]
Napr. ni tar, ni mc nezarucuji, ze velikost adresaru bude shodna (vetsinou
je mensi nebo rovna), tudiz du musi clovek brat tak plus minus autobus (tj.
na rozdil 2k muze clovek kaslat). Proc da pri -b stejny vysledek, netusim...

> 2) Midnight Commander spusteny jako 'root' nahlasi
> 'Segmantation fault (core dumped)'. Jako kdokoli jiny pracuje jak ma.
Tohle je informace s nulovou informacni hodnotou. Aby mohl byt problem
resen, je potreba uvest podrobnosti (verze, OS, prostredi, nejlepe
vydebugovat do rutiny, ktera core dumpuje...)

> Muze nekdo vysvetlit vyde uvedene, ev. poradit, jak pre-zrcadlit
> a vyhnout se temto problemum?
dva tary v pipe jsou bezpecne a nikdy jsem s nimi nemel problemy, mc take
dokaze zkopirovat strom spravne (vcetne hardlinku jako tar)...

	Jakub

| Jakub Jelinek                              http://sunsite.mff.cuni.cz/~jj |
| Administrator of SunSITE Czech Republic            jj na sunsite.mff.cuni.cz |
| Na Orechovce 7, 162 00 Praha 6, Czech Republic          jj na gnu.ai.mit.edu |
| School & Office: MFF UK, Praha                      Phone: +42 2 21914213 |
| Projects: GNU Midnight Commander        http://stekt.oulu.fi/~jtklehto/mc |
|           SparcLinux               http://www.geog.ubc.ca/sparclinux.html |
|           ALLA                            http://sunsite.mff.cuni.cz/alla |