XWindows & karta

Robert Gogela gogela na brn.pvt.cz
Středa Říjen 30 08:36:11 CET 1996

On Tue, 29 Oct 1996, Vladimir Trestik wrote:

> Ahoj vsichni
>
> mam tu takovy problem: po spravnem nakonfigurovani xf86configu pro grafickou
> kartu miro VIDEO 40SV ergo (S3-968) a monitoru (jeho frekvenci) mi po
> spusteni Xwindows jde monitor do power savingu, i kdyz prepinam4 ctrl+alt++.

Ja osobne bych zkusil vypnout power saving primo na monitoru (aspon na
mem to lze pomoci urcite kombinace ovladacich tlacitek).

Ja mam take mensi problem:

Mam gr. kartu STB Powergraph 64 Video s cipem S3-Trio64V+ s 2MB EDO RAM.
Podle prilozeneho navodu od vyrobce lze mit v rozliseni 1024x768
obnovovaci frekvenci az 100 Hz. Muj monitor to dokaze zvladnout a
skutecne pod Windows95 s dodavanym ovladacem inzerovanych obnovovacich
frekvenci dosahnu.

V Linuxu pri pouziti XFree86-3.1.2 i XFree86-3.1.2G (kde je cip Trio64V+
jiz jaksi lepe podporovan), nejsem schopen dosahnout vyssich obnovovacich
frekvenci nez techto:
	1024x768, 8-bit. hloubka barev		85 Hz
	1024x768, 16-bit. hloubka barev         75 Hz
Pouziti jinych modu mi brani hodnota "Maximum allowed dot-clock",
ktera jak jsem vysledoval nedovoli pouziti modu s vyssim mode clock.
Jelikoz se jedna o cip S3-Trio - RAMDAC i ClockChip jsou soucasti
samotneho cipu, doufal jsem ze aspon XF86-3.1.2G bude tento cip plne
podporovat. Jak to tak vypada je oproti XF-3.1.2 "pouze" opraveno
"vyzahnuti" leveho okraje.

Prosim, nevite nahodou nekdo, jak v XF86Config nastavit "Maximum alowed
dot-clock" na vyssi hodnotu, ci jak jinak lze pouzit mody s vyssim mode
clock ???

Dekuji
	Robert

|   Robert Gogela                   PVT a.s.         |
|                                   Veveri 102       |
|   e-mail: gogela na brn.pvt.cz       659 10  Brno     |
|   phone:  +42 5 7269137           Czech Republic   |