Microsoft Networking pres PPP

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Středa Říjen 30 19:13:55 CET 1996

On Wed, 30 Oct 1996, Sprava site UFCH JH wrote:

> Uspesne jsem rozchodil mgetty, pppd, ipxd a cely ten humbuk okolo toho
> a mam nyni spojeni 'z domova' pres PPP na linuxu (Debian 1.1) a
> protokoly TCP/IP i IPX na Internet i NetWare servery. Nicmene - co mi
> jeste chybi dodat/zkonfigurovat/prelozit, abych mohl z Windows 95
> sitovat take 's Microsoftem', tj. pripojovat sdilene disky na PCckach
> lokalni site, resp. prihlasit se k NT serveru ? Myslel jsem, ze to
> vsechno bude mozne s IPX protokolem, ale neni tomu tak - Network
> Neighbourhood neukazuje nic nez NW servery.
>
> Jiri Polach

Abyste videl okolni pocitace v Network Neighbourhood, je nutne aby to
sdileni bezelo po protokolu NetBEUI. Ja osobne nevim jak ho protlacit
skrz modem. Ale zato vim, ze takhle sitovat se da i po TCP/IP, akorat ze
ty pocitace nevidite v Network Neigh.. Staci si do adresare c:\windows
(nebo jak to mate nainstalovane) udelat soubor LMHOSTS s nasledujici
strukturou:

10.20.30.40	pc1
10.20.30.50	pc2
:
:

No a potom kdyz chcete pripojit sitovy disk z pocitace pc1 (na kterem
bezi Windows 3.11, Windows 95 ci Windows NT a TCP/IP), tak vyvolate
okenko "Connect Network Drive" (nevim ted kam presne kliknout mysi) a do
nej napisete \\pc1\jmeno, kde jmeno je nazev pod kterym normalne vidite
sdilenou polozku. A melo by to fungovat. Pokud by Vam moc vadilo, ze
nemuzete sehnat seznam toho, co ktery pocitac nabizi (a hlavne konkretni
jmena), je mozno pouzit programek smbclient z baliku Samba (mozna v
Debianu 1.1 uz bude nainstalovany - v RedHatu 4.0 urcite je) s parametrem
-L sitove_jmeno, tedy "smbclient -L pocitac.ve.firme.cz" a ono Vam to
vypise co vsechno dany pocitac nabizi. Pokud se zrovna trefite do tzv.
Master Browseru, neboli pocitace ktery udrzuje seznam ostatnich bezicich
pocitacu, tak vidite i jejich nazvy. Master Browser jsou, pokud na vasi
siti jsou, Windows NT (maji zvysenou prioritu).
A jeste upozorneni: programek smbclient z Samby 1.9.16p2 mi nefunguje.
Pouzivam ten ze Samby 1.9.15p8.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>