Kernely 2.0.13 -2.0.18

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Sobota Září 7 19:12:58 CEST 1996

> Dobry den preji,
>
>     vsim jsem si, ze se konference jiz docela rozbehla a tak se
> pokusim zeptat na nekolik veci, ktere se mi nahromadili za ten tyden co
> konference na infw... nechodila.
>     Nyni pouzivam kernel 2.0.12, je to posledni kernel, s kterym se
> mi podarilo muj pocitac nabootovat, mam pentium 100MHz, 32 Mb RAM, Tseng
> PCI ET4000/w32i (mimochodem Superprobe mi ji nepozna :( ?) a hlavne mam
> Adaptec AHA-2940 SCSI radic. Kdyz zkompiluji kernely vyssi nez 2.0.12 tak
> pri bootovani to hlasi postupne tyto hlasky :

> [...]

Takovou hlasku neznam.

> [...]
> .
> AHA-2940(PCI) ----- pozna ten spravny radic
>     .....   (vse ok)
> aic7xxx: ENCOUNTERED spurious interrupt ( !!!!!!!!!!!!!!!!! )
>         ( * )
> scsi0:   SCSIINT - someone reset channel A ( *** )
> aic7xxx: ........... 7 radek errorovych hlasek
>

>     ( ** ) v tomto miste 2.0.12 a nizzi prohlasi
>         Using 16 SCB's after checking for SCB memory
>             ??????????????
>
>     ( *** ) v tomto miste 2.0.12 a nizzi prolasi ze
>         scsi0: ADAPTEC AHA274x/284x/294x (EISA/VLB/ FAST PCI SCSI)

Novy snad ne ?

>     ( * )  v tomto miste 2.0.12 resetuje SCSI bus ...

Novy snad ne ?

>     prosimvas muzete mi nekdo rici, co je to ten 16 SCB's ... a
> jestli cela tahle vec se da nejak obejit prenastaveni radice ... nebo jak
> zkompilovat nove kernely aby to nedelalo tyhle chyby ? Mel nekdo podobne
> problemy ?

Jednou jsem uz o takove slysel.

Potrebuji ale videt, co skutecne pise, ne jen to to, co se Vam/tobe
zda hodnotne.

V .13 byly opraveny nektere chyby a "upraveny" vypis.

o se ** tematu tyce, tak diky upravenemu vypisu "novy" driver
Vam/tobe zdeli, ze nemas zapnuty Command Queing. Command Queing
zjednodusene receno je (pokud je zapnuty) neco jako optimalizacni
cache. Priklad: chcete nacist z disku nejake data, driver tento
pozadavek prelozi na x scsi prikazu (SCBs) a posle je radici. Radic
pokud muze tak je posle zarizeni, napr disku. Pokud ne, tak si je
docasne ulozi. Krome toho mnoho scsi diskovych zarizeni (vyjimkou
jsou bohuzel cdromy) ma vlastni SCB. Rozdil oproti "normalni" cachi,
je ten, ze zarizeni, pokud podporuje Command Queing neprovadi jen
caching, ale hlavne optimalizaci, to znamena, ze se pokusi "slozit"
prikazy tak, aby se provedly, co mozna nejefiktivneji.

Linux aic7xxx driver umoznuje jako jeden z mala od 2.0.x verze
i SCB paging - softwarove se zvetsi pocet SCBs az na 255.

Vic ale .../linux/drivers/scsi/aic7xxx.c

Standardne je Command Queing vypnuty a je nastaveno, pokud se nemylim,
ze kazde scsi zarizeni ma 2 SCBs. Proc je vypnuto, SCB paging vypnut,
irq sharing vypnut, etc.

Malokdo o tom vi, ale hodne Linux driveru se konfugurovat,
optimalizovat, etc.

Zatim

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz