porty(Re: Sparc Linux(Re: linux na apx (resp. AXP))

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Středa Září 11 18:25:32 CEST 1996

> Jak jsem si vsim - je Linux  portovan skoro na kde co.
> napr.
>
> DEC AXP (http://www.azstarnet.com/~axplinux/)
> SPARC  (http://www.geog.ubc.ca/sparclinux.html )
> Motorola x68(http://www.rose-hulman.edu:80/~lawrenc/linux/)
>
> PowerPC(Mac) (http://mklinux.apple.com/) :-)
>               (http://www.cs.nmt.edu/~cort/linuxppc/)
>               (http://www.linuxppc.org/)
> MIPS
> IBM AS/6000
> Archimedes a co ja vim co jeste vsechno ...
>
> no a pak nektere 'silene' porty jako Linux pro 8086 a Z80 8-)
> [...]
Je, ruzni se ovsem kvalita jednotlivych portu. Mam dojem, ze pouze intel,
sparc a m68k se daji rozumne behat, mozna v brzku alpha (ale bez sdilenych
knihoven etc. to  musi byt strasne), o mklinuxu nechci mluvit, je to
silenost, ktera je naprosto nepouzitelna (kamarad zvladl prelozit i po
dlouhem usili nahodou jen xterm a fvwm, ale to dalo hodne prace), vsechno beha tak
velice podivne...

> Pouziva nekdo tyto porty ? Jak je to s SW ,podporou HW obecne ?
> jak na tom tyto porty jsou (tj.provozovatelne/pracuje se na nich/mrtve)
Co se tyce sparclinuxu, musim rict z logu, ze na sunsitu je to jedna z takovych
osmi deviti nejzadanejsich veci a da se to opravdu pouzivat.

> BTW:Pouziva nekdo Linux na SMP (Intel or SPARC) ???
> (viz.http://www.uk.linux.org/SMP/title.html)
SMP ve sparclinuxu je maintainovan zvlast a docela chodi (na Pravech maji
ted SS20 se dvema procesory a beha to).
SMP linux vzdycky nejakou dobu chodi a pak zase chvili prestane (mysleno
nektere verze chodi, ale obcas mivaji kratsi ci delsi prestavky).

	Jakub

| Jakub Jelinek                              http://sunsite.mff.cuni.cz/~jj |
| Administrator of SunSITE Czech Republic            jj na sunsite.mff.cuni.cz |
| Na Orechovce 7, 162 00 Praha 6, Czech Republic          jj na gnu.ai.mit.edu |
| School & Office: MFF UK, Praha                      Phone: +42 2 21914213 |
| Projects: GNU Midnight Commander        http://stekt.oulu.fi/~jtklehto/mc |
|           SparcLinux               http://www.geog.ubc.ca/sparclinux.html |
|           ALLA                            http://sunsite.mff.cuni.cz/alla |