vystup z man-u

Michal Kocer (Michal Kočer) kocer na merlin.pap.univie.ac.at
Středa Září 18 08:13:56 CEST 1996

> O ghostscriptu toho moc nevim, mam HP LJ 5P a filtr ala 'psprint' jsem si
> taky kdysi udelal. Zajima mne jak mam pouzit pro tisk Adobe fonty, jak
> pisete. Tzn. kde je mohu vzit a jak je vnuti ghostscriptu.

Dobry den.

ad1)
Adobe PS fonty, zel podlehaji ve vektorove forme autorskym pravum a musite
si je koupit samotne nebo spolu s nejakym Adobe produktem ci (neovereno)
s nejakym vektorovym psadlem ala Corel....

ad2)
Jak to vnutite ghostscriptu? Prepisete v souboru,
/usr/lib/ghostscript/Fontmap
puvodni odkazy na bitmapove fonty ghostcriptu (extenze .gsf) na
odkaz na ty vektrove popsane fonty (extenze .pfa) ----
--------------- Ukazka z meho Fontampu -------------------
%/Times-Roman                   (ptmr.gsf)      ;
%/Times-Italic                  (ptmri.gsf)     ;
%/Times-Bold                    (ptmb.gsf)      ;
%/Times-BoldItalic              (ptmbi.gsf)     ;
/Times-Roman                    (ptmr.pfa)      ;
/Times-Italic                   (ptmri.pfa)     ;
/Times-Bold                     (ptmb.pfa)      ;
/Times-BoldItalic               (ptmbi.pfa)     ;
------------------konec ukazky----------------------------
za temi procenty jsou zakomentovane 'stare' fonty
a bez procent jsou nove odkazy....

No a musite ty fonty umistit nekam, kde je ghostcsript nalezne,
nejlepe do /usr/lib/ghostcript/fonts/

Jelikoz je dobre vektorove fonty uzivat i pro X11, tak jsem si udelal
symlinky nasledujiciho typu:
(napriklad pro Times-Roman)
ptmri.pfa  ->  /usr/lib/X11/fonts/Type1Adobe/Times-Roman.pfa

Jelikoz fonty mam ulozene mezi ostatnimi fonty pro X (na jine, vetsi,
casti disku).

Snad Vam to v necem pomuze.

				Michal Kocer
                                <http://doppler.thp.univie.ac.at/~kocer/>