Druhy IDE radic

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pátek Září 20 12:38:02 CEST 1996

Behame jadro  1.2.13 na 486, kde je 'SIDE'(SCSI-2/IDE/Multi-IO
VL-Bus Adapter), normalne najumperovany, ktery ma ale jen jednu IDE
ksandu uz vytizenou dvema IDE disky.

Kvuli IDE SyQuestu jsem tam musel vrazit dalsi kartu,
'IDE Plus Controller',  u IDE jumperu jsem dal IRQ 15 a nastavil
'secondary hard drive'. Nebyl jsem si sice 100% jisty, jestli se
timhle jumperem mysli prepinani primary/secondary IDE interface
anebo master/slave HDD (coz se jumperuje obvykle primo na disku),
ale je tam uveden priklad najumperovani druheho radice
(IDE enabled, Secondary HDD, Floppy disable to avoaid a conflict,
IRQ 15) tak by to melo byt OK.

V manualu jsem se nedocetl, na jakou I/O adresu se to tim
'secondary' nastavi, nekde jinde jsem vycet', ze obvykly prostor
pro secondary IDE byva 0x170-0x177. Vi nekdo, jak to 'normalne' je?
Pripadne, kde je to definovany pri prekladu jadra, zatim se mi to
nepodarilo objevit (hledal jsem v ide.c, ide.h, linux/hdreg.h,
linux/ioport.h - asi blbe).

Po rebootu mi to ale najde jen puvodni:
	kernel: ide0: primary interface on irq 14
ale uz zadny ide1.

V /usr/src/linux/drivers/block/README.ide se pise:

  ide.c automatically probes for the primary and secondary interfaces,
  for the drives/geometries attached to those interfaces, and for the
  IRQ numbers being used by the interfaces (normally IRQ14 & IRQ15).

takze do 'kernel command line' snad neni nutne nic psat.
Kdybych to chtel preci jen "pro sichr" zkusit, neni mi moc jasne:

   Interfaces beyond the first two are not normally probed for, but may be
   specified using kernel "command line" options.  For example,
     ide3=0x1e8,0x3f0,11     /* ioports 0x1e8-0x1ef,0x3f0, irq 11 */
                ^^^^^
Tohle preci byva normalne I/O adresa pro diskettu, ne?
To kdyz tam mam dva IDE kontollery tak tam muzu mit 4 floppy mechaniky
a navic na stejnem I/O ? to se mi moc nezda. A kdyz floppy disabluju,
tak tam misto toho pisu co?

ide.c je Version 5.41., nic dalsiho jsem se v nem nedocet'.

Napada nekoho, jak hledat chybu?

Diky
	Petr Herman