lilo a Syquest

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Úterý Září 24 16:29:16 CEST 1996

> 			^^^^^^^^^^^^^^^ jak to, na nicem jinym, zkousel jste to pod NT nebo MS
> DOSem? Nebo je Linux vsechno? Jestlize jste to zkousel, tak se omlouvam.

No prave. NT neprovozuju, DOS jsem jeste nevyhodil. Pod DOSem to bylo
naprosto necitelny:

Prehodil jsem to zase na prvni IDE radic jako /dev/hda,
na chvili natahnul z disketty DOS, DOSi fdisk na ten disk vubec
nechtel jit, tak jsem pustil Nortonuv Diskdoktor,
ten mi vynadal "NDD does not recognize some part. entries on HDD 1."
- i kdyz v DISKEDITu byla normalne videt:

Diskedit - partition table Cyl0, Side0, Sect1:

                Starting loc.   Ending loc.     Relat.  Numb.of
System  Boot    Sid Cyl Sec     Sid Cyl Sect    sect.   sectors
BIGDOS  Yes     1   0   1       15 511  32      32      262112

Tak jsem nechal Diskdoktora smatrat po disku, nasel:
"A 131 Meg DOS part. was found - would you like to revive?",
nechal jsem ji 'obzivit', on neco premastil na zacatku partition table
(predtim tam byly nejake hlasky od SyQuestu, ted tam je MS-DOS 5.0),
nabootuju Linux, dam:

#mount -t msdos /dev/hda1 /SYQUEST

a vse O.K. - az na to, ze zase nemuzu pouzivat ta dlouha jmena souboru,
ten Nortonuv Diskdoktor zrejme toho o W65 moc nevi a tak to 'opravil' zase
na klasicky DOSovy disk.

> Sorry, ale proc by na druhou stranu mel Microsoft dodrzovat kompatibilitu s
> kazdym systemem, kterej si nahodou umel precist pod jeho systemem
> formatovany disky?

No spis jsem myslel, ze by mohl dosdrzovat kompatibilitu s MS-DOSem.
Pak by s tim zrejme ani Linux nemel problemy.

> PK

Petr Herman