Vypalovani Cd a LINUX

David Rohleder davro na informatics.muni.cz
Pátek Září 27 09:55:28 CEST 1996

> [...]
> 116 MB kapacity disku. (Velikost bloku je totiz 32768 bytu a
> velikosti mnoha souboru jsou pod 1 kb)
> Dat mam 617 MB proto bych to na disk s FAT (zrejme nedostal).
>
> Napadla mne dve reseni:
>
> 1. Naformatovat disk na LINUXu pomoci mkdosfs a zadat natvrdo velikost
>    bloku 1024 Bytu. (tak do udela defaultne LINUX s etx2fs, ktery
>    zminenych 617 MB ulozil na 631 MB --- to by slo)
> 2. Pujcit si vypalovaci mechaniku a sehnat nejaky freeware pro LINUX
>    ci Solaris (taky bych nebyl takovy optimista), ktery to dokaze.

Me napadlo jeste alespon jedno:
Nahrat data na LINUX a pomoci nfs nebo samby je poskytnout DOS-ove
masine. Doufam, ze jsou ty stroje na siti. Nevim, ale jak by to
fungovalo - tady je asi problem s plynulym prisunem dat do
zapisovacky - musi byt dostatecne rychly,
aby to slo nahrat. Asi by byly vhodne nejake cache. Ale to uz je
asi na experimentovani.

> ad 1)
> Nevite zda to jde? Kolik bloku je maximalne FAT-ka schopna adresovat?
> Nekde jsem cetl, ze vfat zvlada max 2GB, ale nevim pri jake velikosti
> bloku. (pozn. mam SCSI disky). Myslim, ze ikdyz je to o DOSu, ze by
> to tu nekdo mohl vedet.

Jsou dva druhy FAT. 12 bitova - pouziti pro diskety a male disky
16 bitova - ta se pouziva na vetsi disky.
16 bitu = 65536 clusteru (cluster - nekolik bloku po sobe)