Sendmail

Ondrej 'Feela' Filip feela na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 10 19:36:18 CEST 1997

On Thu, 10 Apr 1997, Marek Schor wrote:

> Vazeni,
> 	mam dve otazky, predem dekuji za pomoc.
>
> Nejakou dobu jsem patral po posledni verzi sendmailu. Nejsem si jist
> vysledkem, proto se chci zeptat, jaka je posledni verze sendmailu
> a kde ji muzu "vystarat".

Je to verze 8.8.5. Da se nalezt napr. na ftp.sendmail.org nebo kdekoliv
jinde. (napr. sunsite.ms.mff.cuni.cz)

> [...]
> uzivatel na server.firma.cz . Potreboval bych v adrese odbourat "server", aby
> tato posta chodila na adresu uzivatel na firma.cz . Mam knihu Linux - internet
> server od P. Satrapy ( skvela ), kde bylo neco obdobneho popsano, ale bohuzel
> se tam vice popisovala konfigurace IDA sendmailu, kdezto ja mam pouze rozsypany
> caj v souboru sendmail.cf . Z toho "mala", co v knize bylo popsano o souboru
> sendmail.cf jsem nebyl moudry ani ja, ani muj mailserver :-((((((((
> Proto Vas, hlavy pomazane, prosim: "Kam to neco mam napsat, aby to chodilo".

Staci na radek zacinajici DM napsat:
DMfirma.cz
Tento radek zaruci, ze odchozi posta bude jmeno na firma.cz
pote pridate radku:
firma.cz
do souboru /etc/sendmail.cw
Tim zarucite, ze Vas komp bude prichozi postu prijimat. (Tedy jeste to
predpoklada zpravne nastaveni MX zaznamu v DNS.)
Timto zpusobem pridate i:
brno.cz apod.

V sendmail.cf musi byt zaznam:
Fw/etc/sendmail.cw

(Ktery tam ale obvykle byva)

> Jeste mozna jedna vec. Jak nakonfigurovat sendmail, aby prijimal postu
> pro vice domen ( napr. pro firma.cz, brno.cz, praha.cz atd.... ).
>
> Dekuji za vsechny namety.

Prosim
			Feela

--