Meta-FAQ: QP x 8bitu

Milan Zamazal pdm na fi.muni.cz
Úterý Duben 15 13:52:14 CEST 1997

    JK: 	Jeste jednou: QP zpravu se nemuzete bez dalsich uprav
    JK: rozumne vytisknout nebo presmerovat do programu.

Nedalo mi to, poslal jsem si mail v QP a jak mi dosel, tak jsem si jej
vytisknul.  Asi mam vlci mlhu. :-|

    JK: 	Ulozene QP zpravy nejdou _rozumne_ grepovat na text
    JK: (find ~Mail -print |xargs fgrep "Krecek") -- sorry za
    JK: diakritiku.

Bavit se o pojmu "rozumne" by bylo pouze flamovanim.  Netvrdim, ze QP
nema sve mouchy, ale nemyslim si, ze by byly az tak zavazne, ze by se
kvuli tomu muselo vsechno prznit.

    JK: 	Na sve strane necht si to kazdy prekodovava do ceho
    JK: chce, ale muj nazor je, ze v konferenci (tj. napriklad v
    JK: archivu listserveru) by se QP nemelo objevit.

Hmm, a jak si mam ASCII prekodovat do cestiny, kdyz neexistuje rozumny
cesky ispell?  Nemluve o nejednoznacnostech takoveho prevodu.

    :: Prozatim bych zadal alespon o povoleni psat prispevky 1. ktere
    :: jsou urceny prevazne cestine schopnym ctenarum; 2. ktere jsou
    :: odpovedi na dotazy kladene z MIME schopneho mailreaderu; s
    :: diakritikou.  Nevidim duvod, proc tak necinit, nebot:

    JK: 	Jeden z duvodu je treba archiv konference (pokud uz
    JK: nestaci duvody, ktere jsem uvadel).

Co se archivu konference tyce, vidim dve mozna (a myslim, ze celkem
snadno proveditelna reseni):
a. Udelat pro nej take kill file a zaradit mne do nej.
b. Udelat automaticke prekodovani QP -> 8-bit (tipoval bych, ze na to
   bude existovat nejaky programek v perlu).

    :: ad 1. jsem vzdy na rozpacich, zda prispevek vubec postovat
    :: (nekoho mozna informace o nove verzi emacs-czech zajima);

    JK: 	Koho zajima, ten jiste pretrpi i to, ze bude bez
    JK: diakritiky.

Ne, ten prispevek nebude vubec, protoze *velmi nerad* konvertim do
ASCII.

    JK: 	Mailem si klidne odpovidej v QP, ale do konference
    JK: _prosim_ pis bez diakritiky.

OK, respektuji.

    :: 3. nadavky, ktere potom dostanu, si ctu jenom ja a ctenaru
    :: konference se nijak nedotknou;

    JK: 	Ctenaru konference se dotknou tim, ze ty nadavky musi
    JK: psat, protoze jim QP vadi :-)

Je jednodussi pridat polozku do kill filu nez posilat nadavky.  Kdo to
nechape, muze si za to sam. :-)

    :: 4. doufam, ze uz si me vsichni nepratele cestiny odskorovali,
    :: takze se mych prispevku s diakritikou omylem leknout nemohou.

    JK: 	Leknout ne, ale mohou jim vadit. Ledaze by si te dali
    JK: rovnou do kill-souboru :-) Ale to asi nechces.

Naopak, to prave vsem doporucuji.

    JD: Tiez si myslim, ze tu ide skor o informacnu hodnotu, ako o
    JD: dokonalu gramatiku.

Vyborn, shodnm s na tom, z budm vynchavat `'.  Nztraci to o nic vic
informac nz odstranni akcntu a ustrim tak misto na disku.  Vubc s
divim, z otazka spotrby diskoveho prostoru pri pouzivani QP jst nbyla
nadhozna.

Jeno, mohl bys prosim do pravidel konference pridat bod, ze se
doporucuje psat prispevky ve stylu tesnopisu?

Milan Zamazal

--
This article was converted to ASCII according to the policy of this
newsgroup.  I hate that policy but I think this article should be