Meta-FAQ: QP x 8bitu

Jan Prikryl prikryl na launzatte.cg.tuwien.ac.at
Středa Duben 16 12:48:58 CEST 1997

> [...]
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: Meta-FAQ: QP x 8bitu

> readery. Pokud si postu ctu doma, nebudu mit problem si ji rozumne a
> celkem bezbolestne prohlednout i kdyby prisla treba v azbuce. Jenomze
> ja vetsinou postu ctu nekde jinde, nez doma. Nekde to cestinu umi,
> nekde ne a ja nemam moznost to nijak ovlivnit. Dokonce se mi obcas
> povede (jako treba zrovna ted) se podivat nekam do zahranici a tam
> jsem velmi vdecny za to, ze mi vubec na nejaky pocitac pusti, natoz
> abych si diktoval, co a jak tam maji nainstalovat.

Asi jsem mel kliku, ale jak kdysi v Nemecku tak ted tady ve Vidni to
nebyl vubec problem. ALE POKAZDE to bylo ve stylu: Chces cestinu,
zjisti ci vymysli jak a nevime-li, jak na to, udelej si ji sam.

Kde jsem mel problemy, byly internetove kavarny ve Statech. Kvuli
jednomu blaznivemu Cechovi, ktery se tam na hodnu ci dve mihne jednou
za existenci celho podniku, nema asi Latin2 podpora smysl.

Dalsi problem je s terminaly: pokud terminal umi ASCII a nic vic, je
clovek v loji. Jenze spravce takoveho stroje by snad mel mit uz jen z
proste lidske slusnosti instalovany konvertor 8bit->7bit a QP->7bit
(dobra, mozna jsem prilis optimisticky, ale od toho je to prece
spravce, je placeny od toho, aby se o ty stroje staral (no dobra,
casto - treba na univerzitach - neni, ale ucel jeho cinnosti je to
same a o to jde)).  Prirovani uzivatel=zebrak mi nesedi. Uzivatel je
ten clovek, o ktereho jde. Ja chci ten stroj pouzivat a potrebuju ho
pro svou praci v takovem stavu, abych nemel problemy. Kdyz tady na
necem delam a prijde za mnou student, ze mu blbne nemcina v ispellu,
ci ze mu nejde cist ci psat MIME mail v ISO Latin1, taky mu nemuzu
rict, at se na to vykasle a pise foneticky, pripadne bez akcentu nebo
anglicky, ale musim se na vsechno vykaslat a jit to resit (dobra,
obcas stihnu predem dodelat tu nacatou praci). Jsem tu mimo jine i od
toho (staram se o GNU veci, ELM, TeX na SGI a Linuxy celkove). Tecka.
Kdyz to tak vidim, asi jsem naivni dobrak.

> Mam navrh: Coz takhle zaridit jeste jednu konferenci, treba linuxcz,
> do ktere by se psalo cesky. Mezi obema konferencemi by zpravy byly
> konvertovany pomoci par skriptu. To by nebyla velka prace, ne?

Kdysi se o necem takovem dumalo tusim v net na cs. Metamail a CStoCS ci
co by to asi tim 8b->7b smerem zvladly.

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria