Off-topic: Sprzezjky

Milan Zamazal pdm na fi.muni.cz
Pondělí Duben 21 16:06:50 CEST 1997

    JB: Petr Her~man wrote:
    :: (Ty ostatni zprezky, ktere jsi navrhoval, by chtelo jeste
    :: prokonzultovat s nekym, kdo ovlada starocestinu.)
    JB: Problem je v tom, ze v listu starocestina povolena neni ;-)

No, ciste formalne vzato se v ADMIN pravi, ze se smi pouzivat cestina,
slovenstina a pripadne anglictina.  O kousek dal je uvedeno, ze nemaji
byt posilany prispevky v cestine.  Takze optimalni je nejspis
slovenstina. :-)

    PH:                                                 ^^ Jo, zrovna
    PH: chybka. S ve slove 'stika', 'rosti' apod. se odjakziva psalo
    PH: 'ss' - tj. ve svabachu dve ostra 's' za sebou (neblaze zname
    PH: spojeni SS, dva 'blesky'), na konci slova pak ostre 's'
    PH: nasledovane kulatym 's'.

    PH: Takze s tim standartizovanim prosim Te jeste poseckej.  Navic
    PH: si jeste nejsem jisty, zda tam, kde mas 'j', nepouzivat radeji
    PH: 'i'.

Nikde jsem netvrdil, ze se ma jednat o sprezky ze starocestiny.  Jde
mi jen o volbu kodovani.  Vychazim ze zvyklosti mistnich sprezkaru.
Navic nasi predkove asi stejne nepouzivali backslash. :-)

Jinak bych souhlasil s temi, kteri navrhuji `u' s krouzkem kodovat
jako `uo'.

Takze bych svou otazku ponekud poopravil:
1. Davate prednost staroceskym sprezkam nebo tem, ktere jsou obcas
   uzivany v dnesnim ceskem e-mailovem styku.
2a. Paklize preferujete staroceske sprezky, jak by mely vypadat?
2b. Paklize preferujete soucasne sprezky, mate nejakou namitku proti
    standardizaci sprezkove sady navrzene v mem predchozim prispevku
    doplnene o sprezku `uo'?

Milan Zamazal

--
This article was converted to ASCII according to the policy of this
newsgroup.  I hate that policy but I think this article should be