Off-topic: Sprzezjky

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Duben 21 16:44:56 CEST 1997

> Nikde jsem netvrdil, ze se ma jednat o sprezky ze starocestiny.  Jde
> mi jen o volbu kodovani.

Ja taky nerikam, ze se zcela nutne musi jednat o sprezky ze starocestiny.
Ale kazdopadne bych pouzivani sprezek v dnesni dobe chapal jako urcity
druh regresu. I kdyz by melo jit jen o urcite nouzove reseni pro
ty, kteri by si neporidili vcas ten spravny sprezkovy "konvertor"
- asi jako jsme pred nejakymi deseti lety louskali kamenicke znaky
z IBM EGA karet.
No a pokud se v tkovem pripade uchylim k nejakemu regresu, tak mi
pripada vyhodne vratit se skutecne historicky zpatky, nez delat
nejaky Cimrmanuv 'ukrok stranou' (dejin).
Ciste psychologicky, mam takovy dojem, ze pochopit ten zpusob psani
sprezek tak, jak se psaval, bude pro nas snazsi, nez vymyslet vlastni.
A pokladam za jistejsi pouzit neco, co bylo staletimi proverene
(naz nam to Hus, bud mu vecna slava, pokazil :-( ), nez vymyslet
neco 'staronoveho'.

> Vychazim ze zvyklosti mistnich sprezkaru.

Jo tak to me uniklo, ze u nas nekde existuji nejaci 'sprezkari',
kteri uz maji nejake zvyklosti. Muzes uvest nejake URL?

> Navic nasi predkove asi stejne nepouzivali backslash. :-)
Zkusim to zjistit :-)

> Jinak bych souhlasil s temi, kteri navrhuji `u' s krouzkem kodovat
> jako `uo'.
>
> Takze bych svou otazku ponekud poopravil:
> 1. Davate prednost staroceskym sprezkam nebo tem, ktere jsou obcas
>    uzivany v dnesnim ceskem e-mailovem styku.
> 2a. Paklize preferujete staroceske sprezky, jak by mely vypadat?

Tak jako ve starocestine. Docela logicke, ne? :-)

Petr Herman