vysvetleni

Ondrej Pech pecho na b19b.vscht.cz
Pondělí Duben 28 19:05:42 CEST 1997

> From linux na muni.cz Mon Apr 28 14:50:29 1997
> From: Eugene Svoboda <e_svoboda na pop1.mail.uk.psi.net>
> Subject: Re: vysvetleni

Dobry den.

Omlouvam se za nasledujici prispevek - neni tolik o Linuxu - jsou to kecy:-)

I ja si trochu "pichnu" (do vosiho hnizda).

> Zpet k diskusi:
> Duvody pro a i proti, znam. Otazkou jsem si pouze chtel vysvetleni, proc
> v Ceske republice se UNIX/Linux pouziva na tolika mistech  a i pro
> aplikace pro ktere se podle meho nehodi.
Pro jake aplikace se linux nehodi? A skutecne se pouziva na tolika mistech?
Ja jsem zatim linux potkal pouze na vysokych skolach + jako servery v
internetu, tj. zhruba tamtez.

> Protoze, bohuzel??, vetsina vyukoveho software neni psana pro Linux.
> Protoze v normalnim zivote, at to mate vy [a nebo i ja] radi, MS
> existuje a ma hroznou silu. Pocitacky ktere zaci najdou v kancelarich
> pobezi na MS OS jednoho nebo druheho typu. Zrovna tak jako ty programy,
> ktere budou muset umet pouzivat! To se nedivam do sklenene koule ale
> tady, okolo sebe. Vidim, ze co je tady bude (at chci nebo ne) i u nas.

To je zajimave. U nas ve skole, ci spise na katedre (CVUT FEL, katedra
ridici techniky) se nejak automaticky predpoklada, ze MS produkty studenti
umi od prirody a jejich vyukou se nikdo nezdrzuje (co na nich lze taky
ucit?)
	Da se rici, ze se ucime ridit stroje (freza, vytah, nadrazi z
vlacku, autodraha, vodarna, jerab, vyrobni linka s robutky, couvani auticka
s tremi voziky, helikoptera, letadlo, automaticky navadena strela, atd). V
soucasne dobe jsou tyto "stroje" rizeny z PC ci z PLC ci ... ci je pouze
simulujeme.
	Neda se rici, ze by se z PC pod MS OS - jakymkoliv - dalo nejak
dobre tyto "stroje" ridit v realnem case. Proto pouzivame treba takove veci
jako je VRTX (rozsireni cecka pro dos o spravu procesu, predavani zprav).
Kdyz jsem vyucujicimu naznacil, ze lze nabootavat kazde bezdiskove PC v
ucebne do Linuxu, velice se mu tento zamer libil a pronesl "To uz bychom
nemuseli pracovat s DOSem". Zde je jasne MS v koncich. Krom toho na PC v
ucebnach pouzivame Linux jako jediny pouzitelny Xserver.

Az ted mi doslo, vy jste zrejme myslel stredni a zakladni skoly, ze?
No nic, mazat to jiz nebudu.

> Jak sami priznavate (tady se rika Horses for courses - cesky to uz
> numim) jsou jine OS, ktere casto by byly lepsi odpovedi/resenim nez
> Linux.
Jiste, pro rizeni treba HPUX ci VMS, pokud to jiz musi bezet na pocitaci s
OS. Predpokladam, ze na takovem O2 s IRIXem by www server/router
/nameserver/atd bezely rychleji nez na PC s Linuxem.

> Opet, cerpam pouze z experience tady na zapade, kde lide dostanou
> vypoved za pouzivani systemu jejich zamestnavatele. Kde zamestnanci
> podepisujici se jmenemm organizace, se povazuji za mluvci te organizace.
> Byrokracie?? Nevim. Podle meho je to zaklad jak si porozumet.
To mi pripada v teto konferenci, s prominutim, trochu mimo misu. Pisou sem
nejake organizace? Snad jedine pokud posilaji reklamu :-). Jinak u nas na
vychode jsou "nasi zamestnavatele" radi, ze clovek vubec neco v praci dela.
Jestlize ovsem do prace vubec dorazite. ;-)

Pokud jste to nekdo docetl az sem, omlouvam se za inzerovany off-topic.

Ondra

P.S. Na otazky mi neodpovidejte, byly jen recnicke a odpoved na ne znam.

Uzivatel Veverky