Kopirovanie linuxoveho filesystemu, ktory program je najlepsi?

Jurko Kovac domcek na netax.sk
Středa Srpen 6 14:37:29 CEST 1997

Ahojte.
Chcel by som sa spytat, aky mate nazor na nasledujucu vec:
Mam dost nevyhodne rozdeleny disk na serveri, a chcel by som ho
preparticiovat. Mozem mat k dispozicii rezervny disk, a tak nechcem
pouzivat rozne programy, s ktorymi sa to da aj bez toho. Pri kopirovani
filesystemu ale chcem, aby sa co najviac informacii zachovalo v povodnom
stave (pristupove prava, vlastnictva suborov, a vsetky informacie o
suboroch - modification time, access time, change time a pod..)
Skusal som 3 rozne programy, a porovnaval som:

najvyhodnejsie sa mi javilo pouzit cp -av. Skopiroval celu strukturu
suborov, aj s pristupovymi pravami, aj mod a change time ostali povodne,
iba access time sa zmenil na cas kopirovania celeho fs. Pri tomto sposobe
je ale treba mat taky isty velky rezervny disk ako original.

Dalej som skusal tar. Bolo vyhodne, ze cely fs sa da skomprimovat.
Rozbalenie archivu bez parametra 'p' malo ale katastrofalne dosledky co sa
tyka pristupovych prav. S parametrom 'p' to bolo zda sa v poriadku, ale
bojim sa toho. Access time suborov boli tiez zmenene. Neviem tiez, ako je
to s opravou archivu v pripade chyby archivneho suboru.

Do tretice som skusal cpio. Tiez je tam moznost komprimacie, vystup
poslat pipou gzipu. Najkrajsie sa restoruju vsetky informacie o suboroch,
iba neviem, ci sa da nejako napravit pokazeny cpio archiv, ked je pripadne
este aj zazipovany. Pri rozbalovani cpio resetne access timy vsetkych
suborov tak, ze sa rovnaju modification tim-om.
Rad by som vedel, co si Vy o tom myslite, lebo pravdupovediac, mam z tejto
akcie dost velky strach.
Dakujem vopred za Vase nazory a podnety

 ___| ___  _ _  ___  ___ (     domcek na domcek.sk      |  Koliskova 6, BA    \