Kopirovanie linuxoveho filesystemu, ktory program je najlepsi?

Martin Mares mj na mj.gts.cz
Středa Srpen 6 17:36:24 CEST 1997

Dobreho dne preji,

> [...]
> suborov, aj s pristupovymi pravami, aj mod a change time ostali povodne,
> iba access time sa zmenil na cas kopirovania celeho fs. Pri tomto sposobe
> je ale treba mat taky isty velky rezervny disk ako original.

> Dalej som skusal tar. Bolo vyhodne, ze cely fs sa da skomprimovat.
> Rozbalenie archivu bez parametra 'p' malo ale katastrofalne dosledky co sa
> tyka pristupovych prav. S parametrom 'p' to bolo zda sa v poriadku, ale
> bojim sa toho. Access time suborov boli tiez zmenene. Neviem tiez, ako je
> to s opravou archivu v pripade chyby archivneho suboru.

   Vrele doporucuji pouziti nejake dostatecne recentni verse GNU taru -- ty
maji jednak daleko mensi pocet chyb a jednak podporuji switch --atime-preserve
zajistujici zachovani access time.

> Do tretice som skusal cpio. Tiez je tam moznost komprimacie, vystup
> poslat pipou gzipu. Najkrajsie sa restoruju vsetky informacie o suboroch,
> iba neviem, ci sa da nejako napravit pokazeny cpio archiv, ked je pripadne
> este aj zazipovany. Pri rozbalovani cpio resetne access timy vsetkych
> suborov tak, ze sa rovnaju modification tim-om.

   Vsechny verze cpio, ktere jsem kdy videl, byly obvykle dosti prohnile
a sva data bych jim radeji nesveroval.

   Ja osobne pouzivam na kopirovani celych FS budto cp nebo patricne
`oparametrovany' tar.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A. G. Bell is alive and well in New York and still waiting for the dial tone."