sitovka v Linuxu

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Srpen 21 14:18:08 CEST 1997

Ahoj,

> planuju sitovku. Muzete mi poradit nejakou, se kterou nebudou problemy
> [drivery, non-std. nastaveni apod]? Je dobre kdyz je NE2000 kompatibilni?
> Planuju ji samozrejme pouzivat v Linuxu [mam RH4.1, jadro 2.0.30]
> Proste nejakou sitovku za rozumny penize, ani nemusi byt kdovijak rychla,
> jen aby byla primo podporovana Linuxem a bez problemu. Radsi PCI.

   (1) NE2000-kompatibilni pokud mozno _ne_ -- jsou to vetsinou dosti
mizerne karty a od vyrobce k vyrobci se jejich kvalita dosti lisi.

   (2) Pokud to ma byt 10Mbit Ethernet, pak vrele doporucuji karty 3Com,
s nimiz mam az na par vyjimek jen ty nejlepsi zkusenosti.

   (3) Pokud 100Mbit, asi to nejlepsi, co jsem zatim videl, je SMC
EtherPower (chip Digital 21140). Existuje take 10Mbitova verse techto
karet, ktera by podle vseho mela byt rovnez vynikajici, ale dosud
jsem ji nikdy nevidel. 21140 v 10Mbit modu pracuje rovnez excelentne,
lec asi neni rozumne kvuli 10Mbitu kupovat 100Mbitovou kartu.

   (4) Na mnohe karty je lepsi si stahnout novejsi (obvykle mirne
experimentalni) driver nez je v aktualnim jadru -- vetsina jich je
dostupna u Donalda Beckera na http://cesdis.gsfc.nasa.gov/pub/linux/drivers/index.html.

   (5) Co se ostatnich siti tyce, videl jsem rozumne funkcni VG AnyLan
od HP a take ArcNet. Rad zodpovim libovolne dalsi dotazy...

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Who is General Failure and why is he reading my disk?"