problemy s postgresql

Roman Rohr rr na adam.vsp.cz
Pátek Srpen 22 14:10:04 CEST 1997

> Dobry den.
>
> Nainstaloval jsem postgresql-6.1-6.i386.rpm
> ze sunsite.mff.cuni.cz/MIRRORS/pub/contrib/....
> na pocitac s RedHat 4.1.
> Pokud podle navodu zkusim otevrit prazdnou databazi template1
> prikazem psql template1, tak postmaster vytvori hlasku
> FATAL 1: AssertLruRoom: No opened files - no one can be closed.
> psql vrati: Connection to database 'template1' failed.

Uz si to moc nepamatuju, ale nedelal se tam jeste nejaky prikaz initdb? Ja
uz si to nepamatuju a uz to nemam nainstalovane.

> Mate s tim nekdo zkusenosti? Mate nekdo nainstalovanu tuto databazi
> jako rpm balik? Jaky je rozdil mezi postgresql a postgres95?

Trochu jsem na ni koukal, protoze jsem asi jako Vy shanel nejakou DB pod
Linux. Moc jsem s tim ale spokojeny nebyl. Na to jak je to slozite, tomu
jeste mnoho veci chybi. Spis jsem z toho mel takovy dojem skolni databaze,
na ktere je mozne ukazat principy fungovani SQL. Na profi pouziti to ale
IMHO moc neni.
Postgres95 byl vyvijen na univerzite v Berkly s puvodniho objektoveho
postgresu. Hlavni zmenou bylo vyuziti SQL92 jazyka misto predchoziho
PostQuelu (nebo tak nejak). PostgreSQL jiz neni vyvijen v Berkly. Vychazi
z Postgres95 a jednim z jeho cilu je dokonale implementovat SQL 3. Temito
informacemi si nejsem uplne jisty, ale kdyz jsem se tim zabyval, na tyto
informace jsem narazil.

> Dale bych se dlikaci pomoci MySQL, tak to podle copyrightu nemuzu
> prodat). Pokud vim, tak mSQL je v kopirovacich pravech je na tom
> podobne. Gdbm je pro muj ucel prilis omezeny (pouze jeden klic).
> Jde mi take o rozumny interface v nejakem interpretovanem
> jazyce, nejlepe tcl.

Trochu jsem si hral s mSQL. Zda se mi docela levna, mala a rychla. Ovsem
mohu ji doporucit jen pro male databaze. Pro vetsi veci se nehodi. Mel
jsem trochu problemy s pameti. Kdyz jsem polozil dotaz, tak ho server cely
vytvoril v pameti a pak teprve ho poslal. To mi delalo problemy.

Roman Rohr