Sendmail - chybove hlaseni

Vaclav Svoboda svoboda na skoda.cz
Pondělí Srpen 25 09:25:03 CEST 1997

On Sun, 24 Aug 1997, Patka Martin wrote:

> Ctel bych se zeptat, co znamena a jak zavazne je toto hlaseni:
>
> Aug 23 23:49:54 mikros sendmail[3378]: daemon invoked without full pathname; kill -1 won't work

Sendmail se brani tomu, aby sam spustil jiny program se stejnym jmenem
(napr. /tmp/sendmail) pri restartu. Ve starsich verzich ( < 8.8.5 ?) slo
takto ziskat root shell z bezneho uzivatele.

Podobne hlaseni jsem vyrobil takto:
PATH=$PATH:/usr/sbin
sendmail -bd -q30m

Zkuste spustit sm pres script:
/etc/rc.d/init.d/sendmail start

> Nainstaloval jsem nove RH 4.2, ale vsechny konfiguracni soubory jsem pouzil
> ze stareho funkcniho RH 4.0. Vsechno chodi, ale se sendmailem mam
> problemy...

Doporucuji vytvorit novy /etc/sendmail.cf z patricne upraveneho
/usr/lib/sendmail-cf/cf/redhat.mc:

cd /usr/lib/sendmail-cf/cf/;
make -f Makefile.dist redhad.cf;
cp redhat.cf /etc/sendmail.cf)

K tomu jsem potreboval krome sendmail-8.8.5-4.rpm take
sendmail-doc-8.8.5-4.rpm.

Zdravi

  Vaclav Svoboda
  Network Management Center
  Skoda a.s.                                 E-Mail: svoboda na skoda.cz
  Pilsen, Czech Republic                     Phone:  +420 19 77 38 560