RedHad

Úterý Prosinec 2 13:10:40 CET 1997

On Tue, 2 Dec 1997, Jiri Sachl ing. wrote:

> [...]
> v kancelari jeden comp ( 486/dx4 100 MHz, 8MB RAM, 603 HDD, bez
> CD-ROM ) ktery vyuzivam jako robota na IRC. Dosud jsem pouzival win
> 3.11 a soft mIRC s radou scriptu. Protoze to ale neni to nejlepsi
> reseni a nejlepsi soft pro roboty na IRC je eggdrop pro Linux tak
> jsem se rozhodl, ze na tuhle starou masimu dam Linuxe. Dle vsech
> dostupnych zdroju co jsem procetl ( v cestine - anglicky umim velmi
> malo ) je z Linuxovych distribuci pro me nejvyhodnejsi ( z hlediska
> instalace, konfigurovatelnosti, atd ) RedHad 4.2. Do I-netu jsem

Nechci byt potmesily, ale od vcerejska je venku RedHat 5.0. :-) Kdyz si
jeste chvilku pockate tak ho budete mit komplet i na ftp.gts.cz.

> pripojenej pevnou lajnou s pevnou IP adresou a jsem schovanej za
> firewallem ( grrrrr... ). Standartni 3Com, Trident.
>
> A ted ten dotaz. Co budu moci s touto konfiguraci compu z RedHadu
> pouzivat; na co mohu hned zapomenou? Jo mame sit peer-to-peer Win 95,
> planujeme prejit na NT.

Vzhledem k 8 MB RAM by bylo lepsi zapomenout na Xwindows, na ty by bylo
dobre pridat aspon dalsich 8 MB. Ale jinak je na takovem pocitaci mozno
provozovat temer vse. Vazne.

> Na cenu na tak slabej comp instalovat RedHat? Od rana stahuju
> instalaci celeho adresare i386 na svuj lokalni ftp server abych
> odtamtud mohl pote provest instalaci.

Rozhodne to neni slaby pocitac! Mam zkusenost ze 386DX/40, 8 MB RAM, 120
MB HDD v pohode dokaze slouzit jako gateway zajistujici cele firme pristup
do Internetu pres vytacenou linku. Vytaceni modemu, zavesovani, vymena
mailu, firewall... Vse ovladane z WWW browseru. Postaveno na RedHatu 4.2.
To jen pro ilustraci. A ten vas pocitac ma (ted strelim od boku) 10x
vykonnejsi CPU a 5x vetsi disk. S tim uz se da neco delat!

Leos Bitto