Bootovatelna CDROM

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Středa Prosinec 3 07:20:45 CET 1997

> Vytvori se mi bootovaci CDROM, ktere bude bootovat, ale
> zajimalo by odkud ? :) Ze souboru na CDROM ?
> Z nejakeho "CDROM boot sektoru", ktery obsahuje
> cely ten image file nebo jen jeho cast ? Kolik me to
> bude stat navic mista na CDROM ?

Myslim, ze nic. ISO9660 ma prvnich 32K prazdnych, tudiz je lze pouzit ke
vselijakym trikum.
Kupr. bootovatelna CDcka pro Suniky maji prvnich 512 bajtu partition table,
dalsich 8K-512B boot sector.
Odkud presne se bootuje PCckove bootCD nevim, ale myslim, ze je to od
zacatku, tedy od sectoru 0.
Uz jsme premysleli o figlech, jak udelat jedno CDcko, ktere by slo bootovat
zaroven na Intelech a na Sunech, pripadne na Alphach, ale je to ted u ledu,
protoze to vetsinou nikdo nepotrebuje, kazda soucasna pouzitelna distribuce se stezi
vejde na jedno CDcko per architecture.

Cheers,
    Jakub
Jakub Jelinek | jj na sunsite.mff.cuni.cz | http://sunsite.mff.cuni.cz
Administrator of SunSITE Czech Republic, MFF, Charles University
Ultralinux - first 64bit OS to take full power of the UltraSparc
Linux version 2.0.30 on a sparc machine (291.64 BogoMips).