Jeste jednou k clanku v PC Worldu

Robert Hanzlík robi na codalan.cz
Středa Prosinec 3 08:28:27 CET 1997

Zdravim.

> Plest si vlastni nazor s PRAVDOU (psanou priznacne velkymi pismeny) je
> bolesti mnoha lidi; u novinaru jde o velmi rozsirenou profesionalni
> deformaci.

Zde se chci, jako jeden z nich, zastat novinaru. Jsou mezi nami i taci,
kteri pisi pravdu s malymi pismeny, ale za to tak, jak ji oni vidi a jak
se o ni byli schopni dovedet.
Problem je, ze na tomhle clovek moc nevydela, nebot napsat skutecnou
pravdu tak, aby se za ni pak nemusel stydet znamena zabyvat se nametem
jednoho clanku treba take rok a nekdy ani to nestaci.
Co se tyka vytknuti PRAVDY clanku v PC WORLDu, chapu to, ale clovek si
musi uvedomit zamereni onoho casopisu, zda ma byt informacni, povrchni,
vysoce odborny, M$ ci jinak orientovany atp. I podle techto kriterii se
pak musi posuzovat jeho obsah a jeho "odborni" autori.

> O inetovskych serverech vim malo, presto bych byl zadostiv se
dozvedet,
> co Linuxu CHYBI - zejmena kdyz vim, ze je timto zpusobem casto
pouzivan.
> My jej kazdopadne pouzivame jako vnitrni server v nasi firme (NFS,
SMB,
> WWW, mail, SQL). Drive jsme v teto funkci pouzivali NT, prechod na
Linux
> byl jednoznacne prinosem.

Sam pouzivam Linux jiz nekdy od roku 1992 ci 3 kdy jsem s nim zacal
podnikat prvni samostatne pokusy, nebot tehdy proste nebylo, koho se
zeptat.
Nejvetsim problemem nasi i svetove unixove komunity je, ze ma dost
sverazny pohled na toho sveho milacka a naopak casto jim unikaji kvality
(pokud nejake jsou) jinych OS ve srovnani s tim jejich.
Sam znam docela obstojne jak Window$ NT, tak Linux, HP-UX  a OS/2,
castecne BSD a CP/M. Jak Windoze, tak Linux pouzivam bezne denne ke sve
praci a mohu zodpovedne rici, ze v nekterych pripadech bych jednoznacne
nasadil Windoze a v nekterych Linux a to i presto, ze Window$ proste rad
nemam. Zkuste si i vy ostatni priznat, ze v nekterych ohledech jsou
navrzeny dost genialne (nebo dabelsky?).

> Verte nebo ne, i ja citim odpovednost za to, co sdeluji druhym lidem.
> Neni to vysada novinaru, je to samozrejmost pro kazdeho poctiveho
> cloveka.

Kazdy clovek s trochou sebeucty citi odpovednost za to, co sdeluje
jinym. Pokud jim totiz sdeluje nepravdy a to vedome, pak proste sebeuctu
mit nemuze.

S pozdravem
                           Robi

Robert Hanzlik - redakce Sveta Namodro - http://svet.namodro.cz/