prosim otisknete to na konferenci (fwd)

Středa Prosinec 3 13:25:34 CET 1997

On Wed, 3 Dec 1997, Jan Povolny wrote:

> Prectete si zrovna moji recenzi a pak mi tvrdte, ze jsem napsal
> to, co mi podsouvate.

No... je tam treba napsano:

"... O vyuziti Linuxu v siti svedci i rozsirenost jeho starsich a
mohutnejsich bratru coby paternich serveru Internetu (HP-UX, Irix...)."

Metaforizovano:

"... O vyuziti Skodovek na silnici svedci i rozsirenost jejich starsich
a mohutnejsich bratru coby zakladu dalnicni prepravy (Mercedes, BMW...)."

Jiny priklad:

"Hlavnimi uzivateli Linuxu i nadale zustanou programatori a nadseni
privrzenci pocitacu a Internetu... ale i presto zustane domenou prevazne u
studentstva technickych skol na celem svete."

Metaforizovano:

"Hlavnimi uzivateli Skodovek nadale zustanou automechanici a nadsenci do
aut... ale i presto zustane domenou prevazne u studentu autoskol."

[btw: semantika vyrazu "byt domenou u neceho" mi trochu unika]

Tohle je duvod, proc jsem clanek (pri vsi ucte k autorovi) oznacil jako
blabol. Nejmene na dvou vyznamnych mistech--temer v zaveru clanku a
v summary se nachazeji vety, ktere jsou sporne (snazil jsem se to
demonstrovat svymi automobilovymi metaforami (*)) a ve ctenari dle meho
nazoru nemohou nezanechat pocit "ten Linux, to je neco pochybneho".

A tak vlastne ten clanek (aniz bych autorovi prisuzoval zly umysl)
Linux v ocich verejnosti shazuje do role hracky pro nejake magory, ktera
se nehodi k zadne "opravdove praci". Coz neni pravda.

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)
          [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]

(*) znacky aut byly zvoleny nahodne, jak mne zrovna napadly