Jeste jednou k clanku v PC Worldu

Ivo Zacek izacek na brno.bohem-net.cz
Středa Prosinec 3 21:08:25 CET 1997

=?ISO-8859-2?Q?Robert_Hanzl=EDk?= wrote:

> Zde se chci, jako jeden z nich, zastat novinaru.
>
> Problem je, ze na tomhle clovek moc nevydela, nebot napsat skutecnou
> pravdu tak, aby se za ni pak nemusel stydet znamena zabyvat se nametem
> jednoho clanku treba take rok a nekdy ani to nestaci.

Logickou analyzou teto vety lze dojit k zaveru, ze kazdy nehladovejici
novinar se musi stydet za vetsinu toho, co napise. To znamena, ze se
novinaru nezastavate, ale naopak hrube pomlouvate jejich praci. To ja
bych si nikdy nedovolil. Vyhrady mam ke konkretnim lidem, ne k celemu
remeslu.

Ja jsem to myslel tak, ze kazdy (tedy i novinar) by si mel uvedomovat
rozdil mezi faktem a nazorem. Fakt je takove tvrzeni, ktere se da
prokazat nebo vyvratit tak, ze vysledek je mimo rozumnou pochybnost.
Napr. to, ze nejaky program si korektne predava data s jinym programem,
nebo ze nejaky politik ma vilu ve Svycarsku, se da s vetsi ci mensi
namahou zjistit, a kazdy kdo to hodla zverejnit, by si to zjistit mel.
Vsechno ostatni jsou nazory (napr. ze nejaky textovy editor je nejlepsi
na svete nebo ze zijeme ve spalene zemi).

Obrovskym nesvarem vetsiny novinaru - pocitacovych, politickych, a
nejspis i motoristickych, zahradkarskych ci sachovych (ale tyto obory
nesleduji [abych se priznal, sachy pro zabavu hraji, mam ELO 1820, ale
sachove casopisy nectu]) je to, ze ignoruji rozdil mezi fakty a nazory,
resp. mezi zpravami a komentari.

> Nejvetsim problemem nasi i svetove unixove komunity je, ze ma dost
> sverazny pohled na toho sveho milacka a naopak casto jim unikaji kvality
> (pokud nejake jsou) jinych OS ve srovnani s tim jejich.

Linux neni muj milacek. Nejsem uchylny. Jsem profesional s dusledne
potlacenymi emocemi, pokud jde o odbornou oblast.

> Sam znam docela obstojne jak Window$ NT, tak Linux, HP-UX  a OS/2,
> castecne BSD a CP/M.

Zacinal jsem na ADT4500 se systemem DOS4 (ukradeno firme HP) a s
odstupem casu rikam, ze to vubec nebyl spatny system. Urcite lepsi nez
MS-DOS, jehoz autori by zkousku u Staudka na rozdil ode me neudelali.

> nasadil Windoze a v nekterych Linux a to i presto, ze Window$ proste rad
> nemam. Zkuste si i vy ostatni priznat, ze v nekterych ohledech jsou
> navrzeny dost genialne (nebo dabelsky?).

Ne, vubec v nicem nejsou navrzeny ani genialne, ani dabelsky. V tech
lepsich vlastnostech je to neumely plagiat jinych systemu (Apple, Unix),
v tech horsich cira lidova tvorivost.

Nenapsal jsem skoro nic o Linuxu a jsem tedy beznadejne off-topic.
Odpustte mi, ted to zase dlouho neudelam.
--
Ivo Zacek <izacek na brno.bohem-net.cz>
pracuji pro Supervisory Systems s.r.o. Brno,