swap (Re: Instalce RedHat)

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Středa Prosinec 3 22:45:22 CET 1997

On Wed, 3 Dec 1997, Dobias Ladislav wrote:

> Nas zase na skole (CVUT FEL) ucili, ze swap by mel byt asi 2x az 3x
> vetsi nez RAM. Je to asi z dob, kdy byla pamet _velmi_ draha a disky
> sice drahe, ale o trochu levnejsi.

Je dobre mit velky swap - ani ne proto, ze by bylo treba moc swapovat
bezici programy - jakmile masine dojde pamet a zkousi swapovat, tak je
stejne konec. Uz se mi parkrat stalo ze uzivatel 'ziskal' treba
60MB mailbox - s tim ze nechtel prijit o nejake zpravy. Protoze pretahovat
to po modemu je nemozne, je treba spustit program na cteni posty primo
na serveru. A tenhle program si obvykle natahuje ten mailbox do pameti.
A kdyz na masine neni dost pameti, tak se to natahuje do swapu a necha se
s tim mailboxem pracovat.

> Zdravi
> Lada Dobias

S pozdravem