problem s RPC

Jan Kubr hkk na czech.net
Čtvrtek Prosinec 4 03:22:53 CET 1997

> In cz.comp.linux was written by Alexandr Malusek <malusek na hroch.ujf.cas.cz>:
> ->> Kdyz uz jsem u RPC, co je vlastne na Linuxu za implementaci RPC,
> ->> nepripada mi to moc jako ONC RPC?
>
> -> V /etc/services se na to odkazuje jako na sunrpc, tedy melo by to byt
> -> ONC RPC (ONC RPC vymyslela firma Sun Microsystems), ale nevim, je-li
> -> to plne kompatibilni. Dalsi variantou by bylo DCE RPC (ktere je s ONC
> -> RPC nekompatibilni), ale na to by se asi neodkazovalo pres sunrpc.

DCE je uplne o necem jinem, ale jeden diplomant na to u nas udelal
branu.

> nevymysleli SUN-aci RPC vobec ? aspon v tych implementaciach na inete ?

No to je pravda, ale nevi nekdo kde je definovano jak pracuje rpcgen?
Normalne totiz vytvari jmeno procedury z definicniho .x souboru
pridanim cisla verze (v .x napisete SECTI -> v .h rpcgen
vytvori secti_1), Linuxovy rpcgen vsak vytvori secti_1_svc. Podle
fungovani rpcgen v Linuxu to vypada na verzi TIRPC (Transport
Independent RPC), to ale neospravedlnuje tu zmenu jmen (v dusledku to
znamena ze clovek musi mit ruzne zdrojaky pro ruzne systemy). Navic
mi studenti poreferovali, ze jim rpcgen v Linuxu (RedHat 4.2)
vygeneroval spatnej zdrojak stubu. Kdyz to ted ctu tak je to mozna
spis prispevek do net na .. , ale s Linuxem to snad taky neco ma :-).

				Dobrou

                                 -hk-