Jeste jednou k clanku v PC Worldu

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Prosinec 3 20:29:45 CET 1997

Ospravedlnujem sa tym, ktorym to pride dvakrat. Dozvedel som sa,
ze brana nepusti do listu numericky NNTP-Posting-Host, co je
aj moj pripad, pokial pisem z prace, takze to prislo len ludom
citajucim cez newsy.

Ivo Zacek wrote:

> [...]

Necital som povodny clanok, ale pokial ide o nasadenie Linuxu,
nieco k tomu povedat mam.

S Linuxom pracujem pomerne dlho (niekedy od verzie jadra 1.0.nieco,
1994 ?) a zhruba od toho casu poznam aj jeho nasadenia v komercnej
oblasti.

Niet napr. lepsieho (a lacnejsieho) X terminalu, ako je PC-cko
s Linuxom. Mozno sa to zda banalna aplikacia, ale firmy vyvijajuce
aplikacie pre X Window to ocenia. S jednoucelovymi X terminalmi,
ktore chceli niektori zakaznici, sme mali len problemy - aj slavne
firmy maju memory leaky a kym Linux mozno zacne swapovat, X terminal
proste spadne.

> Jen hola fakta: v nasi firme zcela seriozne zvazujeme pouziti Linuxu v
> systemech pro dispecerske rizeni technologickych procesu - zbyva doresit
> nektere dilci problemy, ale nic principialniho tomu nebrani.

Pracujem vo firme, ktora vyvija systemy pre riadenie technologickych
procesov a v Rakusku ma na trhu pomerne velky podiel (v niektorych
oblastiach aj 70%). Ide o system rozsahu desiatok clovekorokov.

Mame aj port pre Linux (velku cast portingu z HP-UX som robil ja,
takze si trufam na tuto temu mat nazor), ktory si ziadal napr.
dost velky zakaznik z oblasti vyroby plastovych folii a ktory
je niekolko mesiacov uspesne nasadeny.

Na beznych pocitacoch bezi cely system cca dvakrat rychlejsie ako
na niekolkonasobne drahsich HP worstations.

Zdravi
--
Stanislav Meduna          | e-mail:   stano na etm.co.at
E T M , Kasernenstr. 29   | Phone:   +43 2682 67555-0