Bootovatelna CDROM

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Prosinec 5 20:11:44 CET 1997

David Rohleder pise:
: Ja jsem to jednou zkousel s Debianem. Nepovedlo se mi to uplne, protoze
: to nebyla prilis standardni verze, ale vypadalo to, ze se snazi bootovat.
:
: Pri bootovani to reklo neco jako
:
: LD LINUX .................. (nevim co jeste) a pak to zatuhlo,

	Tohle muze byt verzi BIOSu, ktera ne uplne zvlada El Torito.
Ja jsem si taky udelal bootovaci CD s redhatem (viz nize) a na jednom
pocitaci mi to delalo to co tobe, ale doma mi to nabootovalo v pohode.
Takze bych sazel na chybny BIOS.

	K implementaci El Torito extension: Nekam na zacatek se ulozi
odkaz, ze CD je bootovatelne, a informace o bootovacim souboru.
BIOS ktery umi bootovat El Torito pak tento soubor interpretuje
jako disketu a prislusna "disketova" volani BIOSu presmeruje na
ten bootovaci soubor. Takze bootovaci file musi obsahovat skutecnou
bootovaci disketu, ktera se navic musi umet nastartovat pres volani
BIOSu a ne pres primy pristup k floppy (to jest: bezny ramdisk nefunguje,
ale initrd ano).

	K vyrobe bootovaciho CD pro RedHat 5.0 je potreba vytvorit
strom adresaru ekvivalentni (treba) ftp.fi.muni.cz:/pub/linux/distributions/
/redhat/redhat-5.0/i386/ (tj. v koreni musi byt adresar RedHat),
navic je tam treba mozno zkopirovat jeste SRPMS (u RH5.0 se to na CD
vejde). Dale je nutne nastavit provadeci prava u RedHat/instimage/lib/* a
RedHat/instimage/usr/bin/*. Image se pak vytvori (priblizne)

mkisofs -o /disk/image -r -T -b images/boot.img -c images/boot.catalog

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //