Omlouvam se za postnuti do konference, ale pokud Janik ml.

Pondělí Prosinec 8 15:49:41 CET 1997

On Sat, 6 Dec 1997, Hlavenka Jiri wrote:

> Clanek sestaval z nadpisu a obsahu, obe k sobe neodmyslitelne patri.Pan
> kolega komentoval pouze nadpis, a protoze citil, ze lepe vyzni, kdyz
[...]

Ja jsem ten clanek (asi na 15 pokus se k nemu dostat :/) precetl.
No budiz... skutecne ten obsah nezni tak jednoznacne jako ten nadpis
(kde je dialekticka jednota nadpisu a obsahu?), ale ten obsah mi stejne
vyznel ve stylu "jedna pani povidala".

Navic to tvrzeni, ze "Linus Torvalds a jeho pratele z toho mnoho nemaji,"
je trochu zjednodusene. Troufam si tvrdit, ze vetsina lidi, co nekdy
prispeli k vyvoji nejakeho freeware, tak neucinili proto, aby za to neco
od nekoho dostali (taky vetsinou nic nedostali).

Autorovi clanku doporucuji k cetbe uvahu "The Catedral and the Bazaar" od
Erica S. Raymonda (http://locke.ccil.org/~esr/writings/cathedral.html).

A samozrejme taky GNU General Public License, ze kterezto by se dozvedel,
ze "transformovat" (proc me spis napada slovo "vytunelovat"? :> ) Linux na
shareware nebo neco podobneho neni jen tak, protoze novy produkt by nesmel
byt "derived work" puvodniho Linuxu (tzn. musel by se jednat o temer
kompletni prepracovani), jinak by riskoval zalobu a dost beznadejny soudni
proces--a verim, ze by leckdo ochotne tu zalobu podal.

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)
          [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]

P.S. Jak to, ze ty nejlepsi flamewars vypuknou vzdycky pres vikend?
Vzdycky pak reaguju s krizkem po funuse. Ale kdyz mne strasne svrbi prsty
a nemuzu si pomoct. To si mam kvuli vam poridit Internet domu? No... tak
blby napad to ale neni :)