Omlouvam se za postnuti do konference, ale pokud Janik ml.

Jan Hubicka hubicka na ta.jcu.cz
Pondělí Prosinec 8 14:32:16 CET 1997

On Sat, 6 Dec 1997, Hlavenka Jiri wrote:

> Omlouvam se za postnuti do konference, ale pokud Janik ml. napada v konferenci konkretni osobu, musi se tato branit.
>
> Clanek sestaval z nadpisu a obsahu, obe k sobe neodmyslitelne patri. Pan kolega komentoval pouze nadpis, a protoze citil, ze lepe vyzni, kdyz bude komentovat jen prvni cast nadpisu, komentoval pouze ji. K jedine vete onoho clanku se nikterak nevyjadril.
precetl jsem si cely clanek. Jedna ze spornych veci je prave to, co se
pise v nadpisu. A tak citovani nadpisu povazuju zakorektni. Protoze uvaha,
ze Linux bude za penize je nesmyslna. Uz jenom proto, ze cele GPL se tomu
snazi zabranit a proto to legalne ani nejde.
> Pane ml., co se tak vyjadrit k zasadnim otazkam, jako je financovani vyvoje a sireni aplikaci nad Linuxem, jako je personalni stabilita tymu, ktery jadro Linuxu vyviji - z hlediska treba desitek let, a k tomu, ze Linux je skutecne fenomenem, ktery dramaticky prekrocil ramec bezneho GPL software? Myslite si (plus ostatni v konferenci), ze Linux + jeho apps se mohou vyvijet dalsich deset, patnact let, tak jako doposud, a ze se to nestane vaznou brzdou rozvoje tohoto OS, ktery by mozna mohl jako jediny konkurovat systemum od Microsoftu?
nemyslim, ze by to, ze Linux je free byla jeho brzda. Protoze proc by
se jinak dostal tak daleko? Bylo hodne komercnich snah konkurovat
Microsoftu (namatkou Apple, BeOS, Geoworks, NeXT, UNIX abecedne...) a
vsechny presto ze byly v mnoha ohledech lepsi zkrachovaly. Microsoft je
proste prevalcoval a to prave v pripade Linuxu tak dobre nejde.
Jeho hlavni sila proste spociva v tom, ze je zadarmo.
V tomto ohledu bych doporucil prostudovat GNU manifesto, jehoz novy cesky
preklad je na http://www.gnu.cz/manifesto.html

Jinak co se tyce vyvojoveho tymu Linuxu, je nekolik lidi, co jsou za vyvoj
placeni (obcas i ja) a ostatni to delaji proste proto, ze je to bavi (sem
bych se take zapocital). A diky tomu to delaji dobre. Protoze se vyvojovy
"tym" (myslim ze se to tymem nazvat neda) se stale rozrusta, myslim ze
nehrozi ani problem, ze by lidi prestali vyvijet Linux proste proto, ze by
nemeli benize.

Honza

> [...]
> ja. Jenom se modlim, aby podobne snahy, jake ukazal pan Hlavenka,
> nepostihly i opravdove novinare a Ti nezacali psat napr. "Klaus ma
> vilu ve Svycarsku" apod. Ale rad o tomto tematu budu diskutovat v
> nejake jine konferenci. Zde se odmitam ucastnit jakychkoli flamewars a
> toto je muj posledni dopis na tema clanek Jiriho Hlavenky.
>
> P.S. Registrovane ochranne znmaky pouzite v tomto dopise jsou
> registrovanymi ochrannymi znamkami jejich majitelu. Vsechny nazory zde
> uvedene jsou pouze nazory Pavla Janika ml., tj. soukrome osoby.

                   Have you browsed my www pages? Look at:
                       http://www.paru.cas.cz/~hubicka
      Koules-the game for Svgalib,X11 and OS/2,  Xonix-the game for X11
      czech documentation for linux index, original 2D computer art and
              funny 100 years old photos and articles are there!