Nestabilni Linux IBM 6x86L / 8500TVG

Smid Jiri SMIDJ na cs.felk.cvut.cz
Pátek Prosinec 12 13:56:43 CET 1997

	Nainstaloval jsem si Linux (RH 5.0) a ihned se zacali projevovat
problemy. Vicemene nahodne padaji ruzne aplikace. Nekde jsem cetl, ze dobry
test HW je kopilace jadra, tak jsem to zkusil a spadlo to ihned na nekterem
z prvnich souboru. Abych si overil, ze mam Linux nainstalovan spravne zkusil
jsem dat HD do jineho pocitace a tam probehlo vse spravne, ovsem na jinem
pocitaci se stejnym MB a procesorem se vyskytli stejne chyby. Vyloucil jsem,
ze by na mem pocitaci bylo neco vadne.
	Ja sam sice Windows 95 nepouzivam, ale pry na tomto HW bez problemu
funguji.
	MB je 8500TVG, procesor IBM 6x86L PR200.
	Zkousel jsem snizit frekvenci az na 2x50 MHz a problemy pretrvaly.
Po vypnuti L1 Cache vsak vymizely.
	Pokud se nejedna o chybu Linuxu, tak bych potreboval bych najit
pricinu problemu, abych mohl prislusnou cast HW reklamovat, protoze jinak
mi asi neuveri ( kdyz Windows i Dos chodi )  a i v nejlepsim pripade mi to
jen vymeni a to nic neresi.
	Predpokladam, ze procesorem to nebude, protoze na to uz by urcite
narazil nekdo prede mnou.
	Nevite nekdo co s tim?
	Premyslel jsem proc problem zmizi pri vypnuti L1 Cache a napadlo me,
jestli neni mozne, ze po DMA v cache nezustavaji neakualni data. Je to mozne ?
Kdo se stara o jejich obnovu resp. vyprazdneni cache (HW nebo SW)?
Daly by se nekde v kernelu provest zmeny ktere by to zajistily?
Jsem uplne vedle ?

						Jiri Smid
						smidj na cs.felk.cvut.cz