Kernel: APM BIOS a zero-page

Pavel Machek pavel na Elf.mj.gts.cz
Pátek Prosinec 19 11:35:21 CET 1997

Ahoj!

[Mozna budu mluvit zcesty, o apm nevim vubec nic.]

> mam nasledujici problem. Muj pocitac (AcerNote 350EC) ma APM BIOS,
> ktery nesplnuje APM BIOS Interface Specification Revision 1.1 (autori:
> Intel & Microsoft).

> Tuto specifikaci nesplnuje tim, ze pouziva DS 0x0040. Jake problemy to
> muze zpusobit v kernelu si jiste dovedete predstavit. Jakmile pouziju
> prvni volani APM BIOSu, tak dojde k pokusu o pristup do zero-page,
> coz
                 					  ~~~~~~~~~

Urcite? Tohle by IMO melo shoret uz na ochrane segmentu, ne az na
ochrane stranek.

> vyvola poruseni ochrany a kernel dead :-(
>
> Napadla mne takova myslenka - pred kazdym volanim APM BIOSu povolit
[snip]
> Jaky na to mate nazor?

Ze by to slo lepe a radostneji:

a) Nekde sezenes jednu stranku (nejlepe tu tesne pod 640K), das ji r/w
b) vyrobis selektor 0x40 s bazi 636K a limitem 4K

Jsi hotov! (Neslibuju ze to bude chodit. Ale bude to chodit spis nez
to co jsi projektoval ty).

								Pavel
--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).