Komprese dat na ppp

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Sobota Prosinec 27 00:55:09 CET 1997

On Fri, Dec 26, 1997 at 10:20:09PM +0100, Pavel Machek wrote:

> Hmm. A co musim udelat v konfiguraci kernelu? V menuconfigu sice je
> poznamka ze BSD compressor is only build as a module, ale neni tam
> switch...

Ja prekladam kernel s podporou modulu a pri make modules se mi prelozi
bsd_comp.o. Kdyz dam modprobe ppp a modprobe bsd_comp, tak se v logu
objevi

Dec 26 11:01:47 tavaddud kernel: PPP BSD Compression module registered

a kdyz jsem zkousel zapnout kompresi v /etc/ppp/options, bylo v debug logu
videt, ze se o neco snazi:

Dec 26 11:02:31 tavaddud pppd[352]: sent [CCP ConfReq id=0x1 <bsd v1 15>]
Dec 26 11:02:31 tavaddud pppd[352]: rcvd [LCP ProtRej id=0xb4 80 fd 01 01
00 07 15 03 2f] (tohle tam normalne pri vypnute kompresi nebyva)

Naproti bylo Cisco, ktere BSD kompresi nepodporuje, jen zminene algoritmy
predictor a stac. Ale pro puvodni dotaz - pevna pomala linka mezi linuxy -
by to melo fungovat.

> Da se nejak poznat jestli to umi druha strana?

Asi jen z debug logu. Je-li na druhe strane cisco, mohlo by byt neco videt
pri "debug ppp negotiation".

Hledal jsem na Dejanews "linux ppp predictor" a nasel jsem clanek clena
FreeBSD core teamu, ve kterem chvali *BSD, ze na rozdil od Linuxu umi
Predictor-1, takze komprese Linux-Cisco se asi zatim nekona...

--
                           home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
Marek Kubita               http://users.lantanet.cz/~kubitovi/