Povinne zdrojaky (Was: RH 5.0)

Rudolf Jaksa jaksa na neuron-ai.tuke.sk
Pondělí Prosinec 29 14:43:36 CET 1997

zdravim

ak zabudnem na pravnikov a predstavim si ze som user :-), tak myslim
ze ide o to, aby v roku 2013, ked z nejakeho dovodu pouzijem nejaky
soft z nejakeho GNU CD-ecka a na ftp uz zdrojaky k dotycnej verzii
prislusneho softu nebudu, tak aby to neznamenalo, ze mam GNU soft bez
zdrojakov

na ftp by som to chapal tak, ze ked uz sa 'stratili' zdrojaky nemal by
som sirit binarky

fiktivna situacia (sci-fi):

Je rok 2013, vsetky produkty, vratane OS, nemenovanej velkej
softwareovej firmy boli znicene zakernym virusom, zufali uzivatelia
hladaju aj po smetiskach CD-ecka s GNU softwarom, kedze OSN zakazalo
ftp distribuciu suborov, ktora mala za nasledok rozsirenie dotycneho
virusu a tym velke hospodarske skody vo vsetkych krajinach OSN.  V
tejto situacii nemenovany byvaly pouzivatel softweru dotycnej velkej
firmy najde CD s fungujucim softwerom a docita sa tam, ze zdrojaky su
dostupne a moze si ich stiahnut pomocou ftp zo situ CZLUGu ktory je uz
10 rokov zruseny nasledkom vylepseni v zakone o nadaciach.  To ale
vrati nasho hrdinu k disasembleru a o to v GNU ide ... :-)))

Takze aj keby to bolo pravne obhajitelne, pre ludi z GNU generacie je
predsa nepripustne vyrobit cokolvek bez zdrojakov, ci nie? ;-)

	Rudo Jaksa