Vyznam vyrazu 'Sparse file'

Vladimir Michl MICHLV na infnw.inf.upol.cz
Pondělí Únor 3 15:07:43 CET 1997

Nazdar,

 kdyz jsem prekladal katalog k fileutils, tak jsem narazil na pojem
%subj.% a neni mi jasne jaky je to soubor. Tento soubor se objevuje v
souvislosti s prikazem 'cp'. Preklad slova sparse je ridky nebo
deleny. Podle toho co tam pisou umoznuje cp kopirovat soubory tak, ze
vysledny je stejne 'sparse'. Take je mozno tyto soubory nevytvaret
nebo z nejakeho souboru ktery neni 'sparse', kdyz splnuje nejake
podminky, tak je mozno ho 'sparse' vytvorit. (viz cp --help).

Muzete mi to nekdo vysvetlit.

                                        Vlada

PS: jaky by jste radeji zvolili preklad vyrazu 'hard link'
 a)  pevny odkaz
 b)  tvrdy odkaz

 Ja bych preferoval a).

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  MichlV na risc.upol.cz                                      *
*           Vladimir.Michl na upol.cz                                   *
*  Web:     http://www.upol.cz/~michlv                               *
*  Adress:  U skoly 292                                              *
*           Velky Tynec                                              *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *