Vyznam vyrazu 'Sparse file'

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 3 15:41:05 CET 1997

Hello, world!

>  kdyz jsem prekladal katalog k fileutils, tak jsem narazil na pojem
> %subj.% a neni mi jasne jaky je to soubor. Tento soubor se objevuje v
> souvislosti s prikazem 'cp'. Preklad slova sparse je ridky nebo
> deleny. Podle toho co tam pisou umoznuje cp kopirovat soubory tak, ze
> vysledny je stejne 'sparse'. Take je mozno tyto soubory nevytvaret
> nebo z nejakeho souboru ktery neni 'sparse', kdyz splnuje nejake
> podminky, tak je mozno ho 'sparse' vytvorit. (viz cp --help).
>
> Muzete mi to nekdo vysvetlit.

   Sparse files jsou "derave soubory" -- to jest soubory, jejichz cast
vubec nebyla zapsana. Typicky vznik: open, seek, write, close. Typicky
vyskyt: lastlog.

> PS: jaky by jste radeji zvolili preklad vyrazu 'hard link'
>  a)  pevny odkaz
>  b)  tvrdy odkaz
>
>  Ja bych preferoval a).

   Ja bych asi hard link prekladal jako hard link. To je proste tradicni
termin, ktery se vetsinou prepisuje tak, jak je, jinak by byl naprosto
matoucim.

							Martin