sendfax+mgetty vs. minicom

Vladimir Myslik xmyslik na sun.felk.cvut.cz
Pátek Únor 7 13:14:56 CET 1997

In article <32FAE46A.6819DAFB na demax.sk>, you wrote:
>Hi,
>
>nainstaloval som sendfax+mgetty a vsimol
>som si ze sa bije s minicomom. Ked chcem
>pouzivat minicom, mgetty stale resetuje modem.
>Ako urobit, aby sa mgetty vypol ked mam
>zapnuty minicom ? Mgetty mam v inittab
>ako respawn.

Problem je zrejme v tom, ze pro mgetty a minicom pouzivate jine
/dev/* zarizeni. Totiz existuji dva pristupy (dve zarizeni) ktera
se trochu lisi oteviranim portu, a to /dev/ttyS0 a /dev/cua0
Navic muzete mit symlink /dev/modem -> /dev/ttyS0 nebo neco jineho.
A ted co se muze stat: diky zamykani zarizeni (nekde v /var/lock/) se
vytvareji zamky LCK..ttyS0, LCK..cua0 atakdale. Problem je v tom,
ze kdyz pouzijete ttyS0 z jednoho programu a cua0 z jineho, tak tyto programy
nepoznaji, ze seriovy port je jiz vyuzit (ttyS0 pouziva COM1 stejne jako cua0)
V /var/lock se vytvori dva zamky s ruznymi jmeny a programy se perou.
Resenim je pozuivat pro jeden fyzicky port jen jeden nazev (/dev/* zarizeni)
ve vsech programech.
tedy mgetty /dev/ttyS0

a v minicomu take /dev/ttyS0

nebo v obou /dev/modem

>PS. Ako sa da do mgetty nainstalovat slovenska/ceska
>    znakova podpora ?

K cemu to? mgetty by mel byt jen chytrou branou do systemu...pokud jde
o cestinu v terminalovem modu (nekdo zavola modemem) tak to jsem nezkousel
ale IMHO musite mit na klientovi ceske fonty s kodovanim ISO.
pak jde treba editovat texty
joe -asis text.txt

>thanks ...
>
>bye
>
>Tief

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
mailto:xmyslik na cslab.felk.cvut.cz , mailto:xmyslik na cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik