Pro inspiraci: Dva COMy na jednom IRQ.

Jan Kybic jan na elf
Pátek Únor 7 23:59:00 CET 1997

Dobrou noc/dobre rano/dobry den,
				s  malou  prestavkou jsem se opet vrhl
na ukol  zprovoznit  pod Linuxem  sve  tri COMy:   COM1(IRQ4) je  mys,
COM2(IRQ3) je  modem a COM3(IRQ4) je terminal.  COM2  je bez problemu,
ten funguje vzdy a ted se mi uz (vhodnym nastavenim switchu) podarilo,
ze funguji i COM1  a COM3, jenomze zatim  pouze tehdy,  je-li pouzivan
(otevren) jen jeden z  nich. Pokud ale pustim  napriklad gpm, ktery si
otevre    /dev/cua0,   komunikace     s     terminalem    se     stane
nepouzitelnou.    Znaky sice  projdou,   ale se    zpozdenim  asi  tak
10s. Jakmile gpm ukoncim,  rozjede se komunikace s terminalem.  Opacne
to funguje stejne.

Soudim, ze jelikoz oba porty funguji, hardwarovy problem to neni. Proc
to tedy ten Linux neumi? Zatim mam dve prozatimni reseni:
1. Operativne startovat/ukoncovat gpm pri praci s terminalem :-(
2. Pomoci 'setserial /dev/cua? irq   2'  prepnout driver pro jeden   z
   portu  z  interrupt do polling   rezimu.  To funguje,   ale neni to
   nejrychlejsi (v zavislosti na velikosti bufferu v UART cipu), a
   zbytecne to zatezuje system.

Poznamka: Windows 95 to taky nezvladnou. Tam mi prestane reagovat mys,
dokonce   i  kdyz komunikuji  s   COM2,   t.j. jiny IRQ.  Nejspis  mam
nepodporovanou mys.

Komentare vitany (ale zase se s tim moc netrapte).

						Honza