sendfax+mgetty vs. minicom

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Neděle Únor 9 19:26:32 CET 1997

Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> Obvykle se zamyka vytvorenim souboru /var/lock/LCK..<jmeno_zarizeni>
> (napriklad /var/lock/LCK..ttyS1), ktery obsahuje PID zamykajiciho procesu.
>
>         V minicomu se adresar se zamkem nastavuje v options/serial port setup.
> Pozor: pokud mgetty ocekava zamek LCK..ttyS1, zatimco minicom vytvari
> LCK..modem (je-li linka nastavena jako /dev/modem), je to nespravne,
> i kdyz /dev/ttyS1 a /dev/modem bude jedno a totez zarizeni.
>
>         U mgetty se zamykaci soubor urcuje budto pri kompilaci, nebo
> snad v nejakem konfiguraku -- nemam momentalne mgetty u sebe.

Uvedenou kombinaci uspesne pouzivam spolu s pppd (obcas). Je dulezite
namirit
locky vsech zucastnenych programu do SPEJNEHO adresare, ktery standardne
stejny neni. Staci a funguje symbolicky link. Co se jmena zarizeni tyka,
vzdy
a vsude mam nastaveno /dev/ttyS0, nikoli sym. link /dev/modem (pro
jistotu).

> : PS. Ako sa da do mgetty nainstalovat slovenska/ceska
> :     znakova podpora ?
>
>         To jako do sendfaxu? Staci posilat faxy jako postscript. A do
> PostScriptu cestinu dostanete (napriklad z TeXu nebo z LyXu).
> Nebo nerozumim otazce?

Ja mozna rozumim. Sam rad (z pohodlnosti) sendfax pouzivam, tj. vyuzivam
JEHO prevod txt -> bitmapa (PBM). Pri zavadeni cestiny jsem:

a) presel na pbm balik a jeho prevod z txt
b) upravil ho na 8 bitu (standardne jede jen 7bit ASCII)
c) vyrobil si fonty pro PC Latin 2 (z Windowsich Courier)

to vse mohu poslat.
Vysledek: txt soubor v PC Latin 2 muzu poslat prikazem faxspool <cislo>
<soubor>.txt

Ivo Panacek.