IP Accounting

Úterý Leden 7 19:58:27 CET 1997

On Tue, 7 Jan 1997, Jan Yenya Kasprzak wrote:

> Simonik Ivan napsal:
> : > :    Nestudoval jsem to podrobne, ale mam pocit, ze packety danym strojem
> : > : nevyslane IP-layer vubec neakceptuje, tudiz se vubec k accountingu
> : > : nedostanou.
> : >
> : >     Ano. Jen doplnim, ze resenim bude napriklad sledovani vystupu
> : > tcpdumpu (nebo rovnou tcpdump upraveny pro accounting).
> :
> : Hluboce se omlouvam za predchozi dopis, ktery mi 'uletel do  sveta' aniz
> : by pockal, az dopisu reply ;-))
> :
> [...]

Pokud je to IP paket (podle identifikace protokolu ve frame), pak se do IP
vrstvy dostane (ktera ho bud akceptuje nebo odmitne, coz zavisi na
nastaveni IP adres, firewallingu, forwardingu a accountingu).
[Protoze IP layer uz nezajima fyzicka (napr. Ethernetova) adresa, je zde
zajimavy side-efekt, ze s allmulti by bylo mozno posilat pakety na spatnou
fyzickou adresu. :> ]
Pokud neni, pak se dostane do jineho patricneho "protocol stacku" je-li
takovy (napr. IPX).
V kazdem pripade ho prijmou "raw" sockety (jako napr. pouziva zmineny
tcpdump)

Tzn: sledovani pouze IP provozu lze provadet nastavenim interfacu do
promiskuitniho modu a zapnutim "IP accounting", nicmene sledovani vseho
provozu je potreba provadet specialnim nastrojem.

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)