linky v adresarove strukture ftp serveru ?

kundrat na napri.sk kundrat na napri.sk
Čtvrtek Leden 9 12:00:06 CET 1997

Zdenek Havelka writes:
> Realne uzivatele mam v "/home/ftp/user[1...x]", domovsky adresar
> anonymnich uzivatelu je "/home/ftp/public/".
> Vsichni realni uzivatele jsou v "guestgroup", jejich root directory je
> "/home/ftp", aby mohli pristupovat i do oblasti pro anonymni uzivatele.
>
> Potrebuju kazdemu realnemu uzivateli v jeho adresari udelat adresar pub,
> a ten pak prilinkovat
> do anonymni oblasti na ftp serveru jako
> "/home/ftp/public/pub/user[1...x]".
>
> Hard link na adresar jaksi nejde, byt "man ln" tvrdi, ze s parametrem
> "-d" by link na adresar
> mel jit vytvorit (alespon pro roota).
> [...]

Malo by ist: ln -s /userX/pub /home/ftp/public/pub/userX

    Ak ma mat anon. uziv. pristup do pub adresara realneho uziv. tak musi mat
pravo x v adresaroch cez ktore prechadza (/home/ftp/userX/), co ma za nasledok,
ze moze tiez citat subory, ktore su v nom (ak samozrejme maju prava o+r (resp.
g+r ak su aj v jednej skupine)) a vie ich mena.
    Preto by bolo lepsie vytvorit pub adresare ako /home/ftp/public/pub/userX
a urobit na nich linku do /home/ftp/userX/pub cez

ln -sfn /public/pub/userX /home/ftp/userX/pub 	alebo este lepsie ako
ln -sfn ../public/pub/userX /home/ftp/userX/pub relativna linka bude fungovat aj
                                                v ne chroot-ovanom filesysteme.
Adresar public/pub bude pristupny pre vsetkych tak ci tak, takze
/home/ftp/userX bude moct byt chmod og-rwx (ovsem pokial je to zelany stav).

Ked pise ze too many symbolic links, tak to bude najskor tym, ze symbolicke
linky su zacyklene.

					pk

--
kundrat na napri.sk, Peter KUNDRAT, http://www.napri.sk/~kundrat/, eeagle on irc